شناسهٔ خبر: 20527122 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

گزارشی از برپایی پاویون استان ها در الکامپ با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای

صاحب‌خبر -

فناوران - این شرکت‎های کوچک ولی با ایده‎های بزرگ، توانستند با حمایت نظام صنفی رایانه‎ای فرصتی برای عرض اندام و ارایه محصولات خود را پیدا کنند، شاید مهم‎ترین ویژگی که در این پاویون وجود داشت شور و نشاط تمامی غرفه‎داران جهت دریافت این فرصت بود. به همین منظور با تنی چند از آنها به گفت‎وگو پرداختیم.
هومن نوریان، مدیر عامل شرکت داده‎پردازی داریک از استان مازندران درباره حضور خود در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: حضور در الکامپ یکی از آرزوهای ما بود. ما که در شهرهای کوچک هستیم قدرت مالی بالایی نداریم و همین امر باعث می‏‎شد که بیشتر به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور داشته باشیم، خداراشکر سازمان نظام صنفی رایانه‎ای قبل از برگزاری نمایشگاه این فرصت را ایجاد کرد که ما هم بتوانیم برای اولین بار محصولات خود را عرضه کنیم.
وی ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه‎ای با فراهم کردن فضایی برای ما این امکان را به وجود آورد محصول ما که یک محصول کاملا ارتباطی است و پتاسیل بالایی برای ارایه به سازمان‎های بزرگ را دارد هم دیده شود.
نوریان در ادامه سخنان خود به معرفی محصول خود پرداخت و گفت: نرم افزاری که ما طراحی کردیم برای کسب و کارهای کوچک است، ولی پتانسیل بالایی دارد تا با شرکت‎ها و سازمان‎های بزرگی لینک شود ضمن اینکه توانستیم در این نمایشگاه با وزارت دارایی و شرکت‎های پرداخت مانند سداد و سامان کیش ارتباط برقرار کنیم و این امر را مدیون حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‎ای هستیم.
وی گفت: نمایشگاه الکامپ همیشه برای من جالب بوده است یک زمانی افت داشته است ولی دوباره با روی کار آمدن سازمان شاهد اوج هرسال الکامپ بودیم. ما در این نمایشگاه با کسانی مواجه شدیم که فقط ماه‎ها طول می‎کشید که بتوانیم با این افراد صحبت کنیم و این نتیجه اعتمادی بود که سازمان به ما داشت و امیدواریم در سال بعد هم شاهد رشد بیشتر این نمایشگاه باشیم.

 در شرف تاسیس بنیاد یول هستیم
شهرام پور تقی از شرکت آساکو و عضو سازمان نصر در اردبیل درباره فعالیت این شرکت گفت: ما با عنوان یکی از شرکت‎های دانش‎بنیان طرح مسوولیت در قبال انرژی و منابع ملی را در نمایشگاه عرضه کردیم و برای این کار مجموعه‎ای تحت عنوان «یول» گردآوری کردیم و در شرف تاسیس بنیاد یول هستیم. هدف ما این است که از مجموعه آموزش و پرورش و دانش آموزان ، دانشگاه و فارغ التحصیلان دانشگاه در ابتدا کار آموز بگیریم و  کارورزشان کنیم و در یک مدت سه ماهه آموزش کاری کنیم که این افراد را برای کار در مجموعه های فناوری آماده کنیم.
وی افزود: دومین محصول نرم افزاری انحصاری نقش تمبر برای وزارت دادگستری است که برای نخستین بار در ایران طراحی شده است و قبلا از سوییس خریداری می شد و برای هر شعبه دادگستری در تمامی استان ها مبلغی حدود یازده میلیون تومان هزینه دربر داشت ولی ما توانستیم با مجموع 1.5 میلیون تومان این نرم افزار را طراحی و ایجاد کنیم.
وی در ادامه سخنان نمایشگاه الکامپ را یک فرصت برای کسب و کارهای حوزه فناوری عنوان کرد و گفت: نمایشگاه رویداد بزرگی است و این رویداد بین المللی به شرکت هایی که توانایی فرا منطقه ای دارند، بسیار کمک می کند که یک آشنایی دوطرفه ایحاد کند. برای ما هم افتخار بود که توانستیم در نمایشگاه حاضر شویم و با مقامات و مسوولان از نزدیک ملاقات کنیم.

 ایجاد فرصت عرض اندام برای کسب و کارهای کوچک  
مریم حسین زاده، نماینده شرکت تانیا از استان قم نیز به معرفی محصول خود پرداخت و گفت: محصول ما در مدیریت نمایشگرهاست این مدیریت در همه فروشگاه ها و سازمان ها و بانک ها قابل استفاده است که برخی از نمایشگرهای آنها هیچ راندمانی برای آنها ندارد و تقریبا بلا استفاده است. 
 وی در ادامه افزود: نمایشگاه امسال به اذعان کسانی که در سال‎های اخیر در نمایشگاه حضور داشتند، پیشرفت چشمگیری داشته است و بازخوردهای بسیاری هم برای ما و محصولمان فراهم کرد. با کمک سازمان امکان ملاقات با مدیران و مسوولان ایجاد شد ضمن اینکه توانستیم محصول خود را بیشتر به مردم معرفی کنیم.
حسین زاده گفت: امیدوارم با ایجاد فضای بیشتر در سال های آتی ، برای کسب و کارهای کوچکی مانند ما فرصتی برای عرضه اندام بیشتر ایجاد شود.

 نرم افزار امنیت وب در نمایشگاه الکامپ
احسان مهدوی، مدیر عامل شرکت آینده سازان پردازش امن عضو سازمان نظام صفی استان اصفهان با اظهار خوشحالی از ایجاد فرصت حضور در نمایشگاه درباره زمینه فعالیت های شرکت خود گفت: شرکت ما در بخش دانش بنیان نوپاست که در حدود دوسال با همت جوانان تحصلیکرده ایجاد شده است. ما توانستیم محصول مهمی در زمینه امنیت وب طراحی کنیم و در این زمان شاهد حمله به دامنه .IR هستیم که مکررا هک می شوند. کار تخصصی این نرم افزار جلوگیری از این حملات است.
وی ادامه داد: تاکنون سازمان‎های بزرگی مانند سازمان نیروهای مسلح و برخی موسسات مالی و اعتباری خواهان این نرم‎افزار هستند، مهم‎ترین ویژگی این محصول بومی بودن آن است که به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.
این عضو اصفهانی سازمان نظام صنفی رایانه ای الکامپ را مهم ترین بهانه برای شناخت ایده های برتر دانست و گفت: سازمان نظام صنفی همه جوره چه مادی و چه معنوی ما را در این نمایشگاه حمایت کردند. ضمن اینکه تقاضا داریم در سال های بعد این روند ادامه داشته باشد و فضاهای بیشتر و سالن های بهتری برای ما در نظر بگیرند.

 با حمایت سازمان نصر با عراق قرارداد بستیم 
علی مسعودی، مدیر عامل شرکت مجدی توان کوشا از شیراز در ابتدا به معرفی شرکت و فعالیت خود پرداخت و گفت: دفتر مدیریت پروژه شرکت فنی مهندسی مجدی چارچوب جامعی را به منظور دستیابی به موقع و با کیفیت به اهداف پروژه ارایه کرده است، این چارچوب بر اساس استاندارد PMBOK تهیه شده و رویه ای را جهت سازماندهی دقیق پروژه و در نهایت دستیابی به اهداف سازمانی است.
وی درباره بازخوردهای حضور این شرکت در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ گفت: در گذشته بازار ما فقط در جنوب بود ولی الان آشنایی با کل کشور پیدا کردیم و هم اکنون سفار ش هایی از شمال، غرب و شرق کشور داریم ضمن اینکه همین نمایشگاه الکامپ در سال گذشته توانست به ما کمک فرا منطقه ای کند و ما برای اولین بار پروژه ای را در عراق با وزارت دفاع آنها بر عهده گرفتیم که این امر را مدیون سازمان نظام صنفی رایانه ای هستیم.
این عضو شیرازی سازمان نصر در پایان گفت: این حمایت صنف می تواند مارا هرچه بیشتر در منطقه جلو ببرد و باز امیدواریم این حمایت ها شکل گسترده تری به خود بگیرد.

نظر شما