شناسهٔ خبر: 20527043 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهاب مرادی:

ارتباط عاطفی بین خانواده ها بسیار ضعیف است/دختر نشانه رحمت است

حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی گفت: ارتباط عاطفی در جامعه ضعیف است که نباید اینطور باشد بلکه باید ابراز محبت بین اعضای خانواده بیشتر وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم باشکوه جشن میلاد حضرت معصومه(س) در آستان مقدس خانم فاطمه اخری(س) برگزار شد .

 در این مراسم که با حضور پرشور مردم و مسئولین در آستان مقدس خانم فاطمه اخری(س) برگزار شد ، ابتداء حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی کارشناس خانواده ، ازدواج و جوانان ، گفت : خداوند به جنس مونث رئوف تر از جنس مذکر است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) اظهار کرد : اگر مردان می‌خواهند از رافت ویژه خداوند برخوردار شوند به محارم خود محبت کنند .

مرادی با بیان اینکه در روایات اسلامی دختر نشانه رحمت الهی است ، افزود : ابراز محبت به فرزندان به ویژه به فرزند دختر در آموزه‌های اسلامی بسیار مورد تاکید است .

وی در ادامه اذعان کرد: نوازش روزانه فرزندان، سنت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) است و رسول خدا هر روز خود را با دست کشیدن بر سر فرزندان آغاز می‌کردند. 

این کارشناس خانواده خاطرنشان ساخت : دین بسیار عطوف و مهربانی داریم و نباید رفتار چکشی و خشن با فرزندان داشته باشیم و معیارمان به غلط این باشد و این را هم به فرزرندان بقولانیم که اگر نمره خوبی بگیرند دوستشان داریم .

وی یادآور شد : مهمترین موضوع این است بچه‌ها و دخترانمان را دوست داشته باشیم چرا که فرزندان با مهربانی رشد می‌کنند .

مرادی اضافه کرد : فرزندان نیاز به توجه دارند ، بوسیدن و نوازش کردن ساده ترین نوع محبت و حداقل کاریست که می‌توان انجام داد و فوت و فن خاصی نمی‌خواهد .

وی اظهار کرد : فرزندانمان را وقتی کودک هستند می‌بوسیم و نوازش می‌کنیم و محبت می‌کنیم اما در بحرانی ترین روزگار فرزندان مانند دوران بلوغ آنها را رها می‌کنیم .

این کارشناس خانواده در ادامه گفت : ارتباط عاطفی در جامعه ضعیف است که نباید اینطور باشد بلکه باید ابراز محبت بین اعضای خانواده بیشتر وجود داشته باشد .

وی تاکید کرد : اگر پدر و مادر غمخوار دختران باشند نیازی نیست در فضای مجازی خود را بروز دهد تا گرفتار افراد شیاد و فریبکار شود که محبت دروغین عرضه می‌کنند .

مرادی اظهار داشت : پدر و مادر پناه فرزندان باشند و این پناه بودن ، محدود به فرزندان خودشان هم نیست اگر در اقوام یتیم وجود دارد مورد رسیدگی قرار بگیرند .

وی درباره تربیت پسران هم گفت : پسران باید مسئولیت پذیر ، عشق ورز ، فداکار و مهربان تربیت شوند ، مرد باید فدای زن و بچه بشود و زن و فرزند باید قدردان مرد خانه باشند.

نظر شما