شناسهٔ خبر: 20527026 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

قاتل اپراتورها یا پله پرش آنها

تماس رایگان اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند

چند روز پیش دکتر واعظی وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد که دلیل اصلی فیلتر تماس صوتی تلگرام این بود که با آن شرایط، اپراتورهای تلفن همراه کشور ورشکست می‌شدند.به عبارت دیگر، منظور وزیر ارتباطات این بود که اگر تماس صوتی تلگرام ادامه پیدا می‌کرد، دیگر دلیلی وجود نداشت که مردم از تماس‌های پولی همراه اول، ایرانسل یا رایتل استفاده کنند و این قضیه باعث ورشکست شدن آنها می‌شد.

صاحب‌خبر -

گروه فناوری _ چند روز پیش دکتر واعظی وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد که دلیل اصلی فیلتر تماس صوتی تلگرام این بود که با آن شرایط، اپراتورهای تلفن همراه کشور ورشکست می‌شدند.به عبارت دیگر، منظور وزیر ارتباطات این بود که اگر تماس صوتی تلگرام ادامه پیدا می‌کرد، دیگر دلیلی وجود نداشت که مردم از تماس‌های پولی همراه اول، ایرانسل یا رایتل استفاده کنند و این قضیه باعث ورشکست شدن آنها می‌شد.

به گزارش بولتن نیوز ، در اینکه تماس صوتی تلگرام برای اپراتورها یک زنگ خطر بود شکی نیست، اما آیا این درست است که از این زنگ خطر برای بخواب رفتن بیشتر خود استفاده کنیم و از آن، وسیله‌ای برای بیدار شدن نسازیم؟

وزارت ارتباطات به هر دلیلی، قدرت خود را خرج مسدود کردن یک ابزار مفید برای مردم کرد تا اپراتورهای تلفن همراه، همچنان به روش سنتی، کسب درآمد کنند. در حالی که اگر این وزارتخانه، ارتباط صوتی تلگرام را فیلتر نمی‌کرد، اپراتورها مجبور می‌شدند برای ادامه حیات و فرار از ورشکستگی، دست به خلاقیت و نوآوری بزنند تا بتوانند با وجود رقیب قدرتمندی همچون تماس صوتی رایگان تلگرام، کاری کنند که باز هم مشتری داشته باشند.

تماس رایگان اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند

شاید بپرسید چگونه؟ آخر چطور می‌شود با وجود تماس صوتی رایگان تلگرام، کاری کرد که مردم همچنان از تماس‌های تلفنی اپراتورها استفاده کنند؟

به نظر می‌رسد این کار نشد ندارد. یکی از ساده‌ترین راه‌های پیش‌رو این است که اپراتورها هم مثل تلگرام، تماس صوتی خود را رایگان کرده و با تمرکز بر افزایش آنتن‌دهی و کیفیت مکالمات به نسبت مکالمات اینترنتی - که به دلیل نوسان سگینال، طبیعی است - همچنان مشتری‌های خود را حفظ کند. برای کسب درآمد هم از تبلیغات استفاده کنند. مثلاً بجای بوق قبل از برقراری تماس، تبلیغات صوتی کوتاه پخش کنند. این یکی از ابتدایی‌ترین اقدامات است.

یا پیامک‌ها‌ را رایگان کرده و برای آن نیز، از تبلیغات کوتاه متنی استفاده کنند. به نظر می‌رسد با این دو روش حداقلی، رقابت سختی بین اپراتورها و این اپلیکیشن‌ها برقرار خواهد شد و برنده اصلی آن، مردم هستند. البته اگر افراد حرفه‌ای و تیم‌های تخصصی برای این رقابت استخدام شوند، حتما به روش‌های جدی‌تر، پر بازده‌تر و موثرتری خواهند رسید.

نظر شما