شناسهٔ خبر: 20526970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دعوای ترامپ و واشنگتن‌پست بالا گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین انتقاد خود از رسانه‌های این کشور، روزنامه واشنگتن‌پست را به لابی‌گری علیه کنگره متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، از ابتدا میانه خوبی با روزنامه واشنگتن‌پست نداشت و همواره آن را به انتشار اخبار دروغ متهم می‌کرد. ترامپ در جدیدترین توییت خود، بار دیگر اخبار منتشر شده از سوی واشنگتن‌پست را کذب خوانده و مدعی شد این روزنامه سلاح لابی‌گری «جف بیزوس»، میلیاردر مالک سایت آمازون، علیه کنگره است.

ترامپ در این توییت آورده: آیا غیر از این است که روزنامه دروغ‌پرداز واشنگتن‌پست به یک سلاح لابی‌گر علیه کنگره تبدیل شده تا سیاستمداران را از توجه به انحصار بدون مالیات آمازون دور نگه دارد؟

جف بیزوس در سال 2013 روزنامه واشنگتن‌پست را خریداری و اعلام کرد این یک معامله شخصی بوده و ارتباطی با فعالیت‌های آمازون ندارد.

آمازون، مالیات فروشش را در 45 ایالت آمریکا همراه با مالیات فروش منطقه کلمبیا به نفع خود جمع‌آوری می‌کند. ایالت‌های آمریکا تلاش کرده‌اند مالیات فروش برای خرده فروشان اینترنت را شخصا جذب کنند. البته به موجب حکم دیوان عالی آمریکا که در سال 1992 تصویب شد، خرده فروشان باید در یک ایالت حضور فیزیکی داشته باشند تا بتوان از آنها مالیات فروش اخذ کرد.

ماجرای دشمنی واشنگتن پست و ترامپ از انتشار گزارشی درباره سوریه آغاز شد. یکی از مقاله‌نویسان واشنگتن‌پست در این باره گفت: مطمئن نیستم دلیل واقعی انتقادات ترامپ را به درستی فهمیده باشم. ما گزارشی درباره تصمیم ترامپ برای پایان دادن به حمایت مالی از معارضان سوری منتشر کردیم که علیه بشار اسد می‌جنگیدند.

دونالد ترامپ در روزهای اخیر چندین توییت انتقادی دیگر نیز منتشر کرده بود که یکی از آنها به «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات، مربوط می‌شود. ترامپ در این توییت آورده بود: چرا کمیته‌ها، بازرسان و البته دادستان کل ما که به ستوه آمده است، جرایم هیلاری کلینتونِ شیاد و روابط او با روسیه را بررسی نمی‌کنند؟

 

انتهای پیام/

ترامپ باز هم واشنگتن‌پست را به باد انتقاد گرفت

نظر شما