شناسهٔ خبر: 20526906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاوروف: بمب های ساعتی در روابط آمریکا و روسیه در حال عمل کردن است

مسکو - ایرنا - وزیر خارجه روسیه گفت: بسیاری از سیاستمداران آمریکایی گرفتار روس هراسی حتی از نوع جنون آمیز شده اند و در روابط مسکو و واشنگتن، مسائلی شبیه بمب های ساعتی وجود دارد که اندک اندک در حال عمل کردن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف روز سه شنبه با بیان اینکه روسیه و آمریکا باید راههای همکاری در حل مسائل مهم بین المللی را بیابند، تاکید کرد: آنچه در روابط دو کشور جریان دارد، خرسند کننده نیست.
پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان لاوروف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «روداو» کردستان عراق، نوشت: در روابط مسکو و واشنگتن مسائل و مشکلات بسیار زیادی از دوره حکومت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به جای مانده که در واقع شبیه بمب ساعتی است و اندک اندک عمل می کند.
وی ادامه داد: تصمیم های آن زمان (اوباما) در شرایط شور و هیجان بر اثر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (شکست هیلاری کلینتون) بود، حرکات خارج از کنترل انجام شد و همه تلاش را برای ضربه زدن به روابط واشنگتن و مسکو بکار بست.
به گزارش ایرنا، از سال 2014 در چارچوب پرونده اوکراین، روابط مسکو با واشنگتن و اتحادیه اروپا به دلیل تحریم های متقابل و افزایش حضور نظامیان غربی نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا تیره شده بود. اواخر سال 2016 نیز اوباما و در روزهای پایانی مسئولیت خود، دستور اخراج ناگهانی 35 دیپلمات روسیه و توقیف دو ملک دیپلماتیک این کشور در واشنگتن و نیویورک را صادر کرد که اکنون به گرهی بزرگ تبدیل شده و دولت ترامپ هم اقدامی برای حل آن نکرده است.
وزیر خارجه روسیه در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روداو» کردستان عراق، گفت: می دانیم کار برای سیاستمدارانی در واشنگتن که می خواهند با وجود شرایط روس ستیزی جنون آمیز افزایش یافته در ماههای اخیر، فعالیت کنند چه اندازه دشوار شده و این شرایط برای افراد خردمند، پیچیده و مشکل است.
لاوروف ادامه داد که با بسیاری از سیاستمداران آمریکایی در دوره تصدی مقام نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل تماس داشته ام، ولی هیچگاه تصور نمی کردم، می توانند تا این حد مشکلات عصبی داشته باشند.
وی گفت: به احتمال زیاد، بسیاری از افرادی که دچار این وضعیت غیرعادی برای سیاست آمریکا شده اند، می دانند شرایط کنونی باید دیر یا زود پایان یابد، ولی متاسفانه خود را پشت دیوار بلندی گرفتار می کنند که بیرون آمدن از آن بسیار دشوار خواهد بود.
وزیر خارجه روسیه افزود: در این شرایط، کاهش شور و هیجان این جنبش (ضدروسی) بسیار مهم است و فکر هم نمی کنم، فردی بتواند مصنوعی بر آن تاثیر بگذارد، اما اطمینان دارم با توجه به واقعیت که هیچ شواهدی دال بر مداخله روسیه در امور داخلی آمریکا وجود ندارد، وضعیت کنونی پایان خواهد یافت.
وی تاکید کرد: تمام ادعاهایی که از رسانه های آمریکایی اعم از روزنامه ها یا شبکه های تلویزیونی در مورد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مطرح می شود، بی پایه و اساس است.
لاوروف در پایان خاطرنشان کرد که روسیه در این شرایط به اهدافی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی برای عادی شدن روابط دو کشور بیان کرد، اقدام متقابل می کند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما