شناسهٔ خبر: 20526793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسکو: مناطق تحت کنترل ارتش سوریه ۲ برابر شده است

R7969/P36446/S8,89,90/CT10

ارتش روسیه اعلام کرد: ظرف دو ماهی که از برقراری آتش‌بس و ایجاد مناطق امن در سوریه می‌گذرد، نیروهای دولتی مناطق تحت کنترل خود را تا دو برابر افزایش داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ژنرال "سرگئی رودسکی" رئیس اداره عملیاتی ستادکل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرده است که ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه این امکان را فراهم ساخته تا نیروهای دولتی آزادی عمل بیشتری برای مبارزه با گروههای تروریستی پیدا کنند.   

وی توضیح داد: «اجرای رژیم آتش بس بین ارتش سوریه و گروههای مسلح مخالف دمشق و ایجاد مناطق کاهش تنش در خاک سوریه به نیروهای دولتی این امکان را داده است تا آزادی عمل بیشتری پیدا کرده و با حمایت نیروی هوایی روسیه موفقیتهای قابل توجهی در مبارزه با گروههای تروریستی بدست آورند.»

به گفته وی، بدین ترتیب طی دو ماه گذشته مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه تقریبا به دو برابر (40 درصد) افزایش یافته و آنها توانسته اند حدود 20 هزار کیلومترمربع از خاک این کشور را آزاد کنند.  

این مقام بلندپایه نظامی روس یادآور شد که در زمان آغاز عملیات نیروهای مسلح روسیه در سوریه در سپتامبر سال 2015، مناطق تحت کنترل ارتش سوریه بیش از 19 هزار کیلومترمربع بود، ولی اکنون نیروهای دولتی تقریبا چهار برابر این میزان، یعنی عرصه ای به وسعت حدود 75 هزار کیلومترمربع را تحت کنترل خویش درآورده اند.  

ژنرال رودسکی همچنین اعلام کرد که در جریان ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه با حمایت هوایی نیروهای روسی از اول ماه جولای تاکنون، بیش از دو هزار نفر از تروریستهای داعشی در مناطق شمال شرق استان حلب در حاشیه رود فرات به هلاکت رسیده و 55 منطقه مسکونی در این منطقه آزاد شده است. به گفته وی در این عملیات حدود 20 دستگاه تانک و زره پوش نظامی و بیش از 40  دستگاه ماشین وانت بار حامل مسلسل‌های سنگین و سلاحهای ضدهوایی متعلق به تروریستها نابود شده است.

رودسکی افزود، در مناطق شمال غربی تدمر نیز عملیات محاصره و نابودسازی گروه بزرگی از تروریستهای داعشی با موفقیت ادامه دارد. عملیات تهاجمی ارتش سوریه در مناطق جنوبی این کشور هم با موفقیت در حال پیشرفت است و مساحت کلی مناطقی که تحت کنترل نیروهای دولتی قرار گرفته اند به 7 هزار کیلومترمربع رسیده است.

این مقام نظامی یادآور شد که هواپیماهای ارتش روسیه نیز طی دو ماه گذشته بیش از 2هزار پرواز در سوریه انجام داده و تقریبا 6 هزار بار حمله موفق به مواضع تروریستها داشتند و این عملیات هوایی نقش زیادی در افزایش مناطق تحت کنترل ارتش سوریه داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما