شناسهٔ خبر: 20526760 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهروز غریب پور در گفت‌وگو با فارس:

اُپرای خیام نقطه عطف بلوغ تئاتر عروسکی ما است/ بلیت‌های اُپرا تا ۱۵ مرداد پیش فروش شد/ محمد معتمدی ایده آل بود

طراح و کارگردان اُپرای عروسکی خیام گفت: به اعتقاد من اُپرای خیام نشانگر یک مرحله و نقطه عطف بلوغ همه ما از متن، موسیقی، بازی دهندگی تا ساخت صحنه و عروسک‌ها است.

صاحب‌خبر -

بهروز غریب پور طراح و کارگردان اپرای عروسکی خیام و رییس گروه تئاتر آران در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس درباره اپرایی که این شب ها در تالار فردوسی تهران اجرا می شود،‌گفت: خوشبختانه استقبال عالی بوده به نحوی که ما تا 15 مرداد تمام بلیت ها پیش فروش شده است.

وی در ادامه افزود: امروز هم از ساعت 2 بعدازظهر اجرا تمدید و پیش فروش های آینده اعلام می‌شود، بهرحال هم خریداری بلیت و هم پیش فروش فوق العاده بود و هم خوشبختانه تماشاگر آنچه در دفتر یادبود می نویسد، یا با من صحبت میکند یا در سایت ها اعلام می شود لذت برده و برایش یک خیام دیگری ترسیم شده است.

غریب پور یاداور شد: دیشب خیلی از تماشاگران جوان به من میگفتند ما تا امروز گرایشی به خیام نداشتیم از این به بعد میخواهیم با این دید جدید خیام را نگاه کنیم.

تیم کارگردان تئاتر عروسکی اظهار داشت: هالیوود دو فیلم راجع به خیام ساخته و این روزها سریال ساختند اما خیامی را معرفی میکنند که زن باره و میخواره و بی اعتقاد به مبانی دین ، در عین حال گریزان از تعهد‌ها است، اینها همه برداشت های بسیار غلطی از خیام است ،‌او هم وسعت نظر و احاطه به قران داشته و هم انسانی است که نسبت به مسائل جاری زمان و خلقت بسیار با اندیشه وسیع نگاه می کرده است .

وی با اشاره به اینکه دید جدید در اپرا ، نوع ارائه آن، خوشبختانه روی تماشاگر اثر گذاشته است ، توضیح داد: به ویژه موج جوانانی که برای اولین بار آمدند و جزو طرفداران ما شدند.

ما تماشاگری داریم که تماشاگران ثابت ما هستند خوشبختانه مثل یک منتقد سخت گیر کار ما را رصد میکنند، ‌تماشاگری داریم که 35 بار سعدی و 20 بار مولوی و حافظ را دیده است پس ما تماشاگر گذری نداریم یا اینکه کسی باید عاشق تئاترهای گروه عروسکی آران می شود یا دیگری را با خود همراه می کند و بهرحال گروهی از هواداران ما دائما در حال عضو گیری هستند.

وی همچنین گفت: من عاشق این هستم که تماشاگرم بی پروا مرا نقد کند به همین دلیل همیشه در سالن انتظار بعد از اجرا می ایستم و با مردم صحبت میکنم واکنش فوق العاده بوده و از نظر خود من هم اینطور بوده که ین کار با شکوه ترین کاری است که تا الان داشتیم و این را تماشاگران هم در نظراتشان نوشته اند و فکر میکنم خیام نشان دهنده یک مرحله و نقطه عطف بلوغ همه ما است از متن تا موسیقی و بازی دهندگی و ساخت صحنه و عروسک ها.

غریب پور درباره آواگران کار گفت: محمد معتمدی به دلیل اینکه چهار اثر دیگر با من کار کرده بودند دراین کار واقعا به نقطه ایده آل رسیدند و پختگی، ایفای نقش و خوانندگی ایشان و وحید تاج که قبلا هم با او کار کرده بودند، خیلی آواگران نیرومندی بودند.

وی در پایان گفت: فعلا نمایش تا بیست مرداد اجرا دارد و به امید خدا با استقبال مردم تمدید هم خواهد شد.

اپرای عروسکی خیام هر شب در تالار فردوسی ساعت 19 به صحنه می‌رود.

علاقه مندان برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما