شناسهٔ خبر: 20526475 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز:

احداث تونل انرژی در تبریز یکی از ضرورت‌هاست/ تبدیل ساختمان‌های مسکونی به مجتمع پزشکی

نصر: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با استناد به ماده ۲۹ در خصوص اینکه یک فرد به راحتی می‌تواند ساختمان مسکونی خود را به مجتمع پزشکی تبدیل کند، گفت: همین قوانین هستند که منطقه ۱۷ شهریور در هسته مرکزی شهر را ایجاد کرده که کنترل ترافیک هم از دست راهنمایی و رانندگی خارج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، مهدی یوسفی ظهر امروز در نشست شورای عالی ترافیک در خصوص ساخت هتل شهریار 2 در اتوبان شهید کسایی اظهار کرد: این پروژه با توجه به موقعیت قرارگیری از حیطه درون‌شهری خارج بوده که بر عهده برون‌شهری است.

وی با بیان اینکه اتوبان شهید کسایی از جمله حساس‌ترین نقاط استان بوده و بار ترافیکی زیادی را متحمل است، گفت: تمام رمپ‌ها و دسترسی‌ها برای جلوگیری از ایجاد هرگونه سوانح یا مشکل در این مسیر در اثر ساخت پروژه باید پیش‌بینی شود تا دچار مشکل نشود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به لزوم اصلاح شبکه‌های برق و رویکرد توسعه‌ای برق تبریز افزود: احداث تونل انرژی در تبریز یکی از ضرورت‌های تبریز بوده که حتماً به مرحله اجرا و عمل باید برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از پروژه اجرا و مسیر بهادری تکمیل شده و در حال حاضر در مسیر خیابان بهشتی قرار گرفته است و تمام تلاش‌ها برای تکمیل هرچه سریع‌تر ۹ مخزن تا تبریز ۲۰۱۸ را خواهیم کرد.

یوسفی، طرح ویژه ایجاد خط اتوبوسرانی از میدان آذربایجان تا خیابان یوسف‌آباد را یکی از مهمترین پروژهای شهر دانست و گفت: در این رابطه بیش از هشت جلسه با کمیته فنی داشتیم تا تمام جوانب پروژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد چنین طرحی هزینه گزافی را به دنبال خواهد داشت به طوریکه برای این طرح پیشنهاد استفاده از اتوبوس‌های چپ درب و دو درب را نیز داشتیم که بعد از کش و قوس‌های فراوان منجر به نتیجه نهایی شد.

یوسفی با اشاره به اینکه با کمترین هزینه و در اسرع وقت بهترین خدمت را خواهیم داشت، گفت: مسیر پیش‌بینی شده روی مسیر تراموا قرار دارد و با استفاده از این شرایط هیچ‌گونه مشکل در ساخت تراموا در آینده را نخواهیم داشت.

معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز یادآور شد: برای هر 2 طرح خط ویژه اتوبوس و تراموا حداقل هزینه، حداکثر بهره‌برداری را در نظر گرفته‌ایم.

یوسفی با بیان اینکه طبق ماده ۲۳ رسیدگی به تخلفات رانندگی فقط از یک ردیف آن به جای دریافت ۷ میلیارد، ۹۰۰ میلیون تومان وصول شده، افزود: منابع برای هر کاری باید تعریف شود و سپس انجام گیرد.

وی با استناد به ماده ۲۹ در خصوص اینکه یک فرد به راحتی می‌تواند ساختمان مسکونی خود را به مجتمع پزشکی تبدیل کند، اظهار داشت: همین قوانین هستند که منطقه ۱۷ شهریور در هسته مرکزی شهر را ایجاد کرده که کنترل ترافیک هم از دست راهنمایی و رانندگی خارج شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با ابراز اینکه جایگاه پزشکان در جامعه بسیار بالاست ولی این به آن معنا نیست که هر جا دلشان خواست مطب راه‌اندازی کنند و هیچ مجوز از راهنمایی و رانندگی دریافت نکنند، گفت: از طرف دیگر چرا باید به مدارس غیرانتفاعی اجازه داد که در هر مسیری مدرسه تاسیس کنند به طوریکه فقط در یک خیابان مثل ولیعصر ۶ مدرسه در کنار هم قرار دارد و این یعنی ترافیک زیاد در آن مسیر.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات صورت گرفته، شهرداری با بخش خصوصی قراردادهایی خواهد داشت تا در صورت نیاز پلیس راهنمایی رانندگی، جرثقیل در اختیار این نهاد قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما