شناسهٔ خبر: 20525505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاضی عسکر: 11 فرزند شهدای منا برای تشخیص هویت به عربستان اعزام می شوند

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: با توجه به شناسایی نشدن پیکرهای 11شهید ایرانی حادثه منا، یکی از فرزندان آنان برای تشخیص هویت شهدا به عربستان اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر بامداد سه شنبه پیش از ترک گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام هزینه های اعزام این 11 نفر برعهده سازمان حج و زیارت کشور است.
وی عنوان کرد: همچنین با رایزنی های انجام شده یک یا 2 نفر از اعضای خانواده های شهدای منا به حج اعزام خواهند شد.
سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: پس از آن فاجعه که مقامات عربستان، حجاج را مقصر اعلام کردند، مستندات مختلف جمع آوری و به زبان عربی ترجمه و با ارائه به وزیر حج و زیارت عربستان، در حال رایزنی برای شناخت عوامل اصلی این حادثه هستیم.
حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: در این زمینه یک وکیل عربستانی در حال پیگیری پرونده از طرف ما بوده وهمجنان منتظر اعلام نظر وزیر حج و زیارت این کشور هستیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: درخصوص جانباختگان حادثه مسجدالحرام، دولت عربستان و وزارت حج و زیارت؛ پیمانکار پروژه را مقصر دانسته و اقدامات لازم و برخوردهای قانونی با آنان انجام شده و قول داده اند در کمترین زمان دیه جانباختگان ازطریق بانک واریز شود.
وی درمورد قرار گرفتن نام جانباختگان حادثه منا و مسجدالحرام در لیست شهدا و بهره مندی خانواده های آنان ازخدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: مقام معظم رهبری این مساله را منوط به رایزنی بنده با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور کردند.
حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: رایزنی و مکاتبات با بنیاد شهید و موافقت اولیه برای خاکسپاری در جوار شهدا انجام و پیگیری برای قرار گرفتن نام آنان در لیست شهدا انجام شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشکلات مالی مواجه بود و اعتباراتی که باید به خانواده های آنان پرداخت می شد، ازسوی سازمان حج و زیارت تامین شد، اما امسال با رایزنی هایی که با دولت و مجلس انجام گرفت، ردیف اعتباری در بودجه و اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داده شد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

نظر شما