شناسهٔ خبر: 20524204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس راه استان زنجان خبرداد:

توقیف خودور سواری با سرعت ۱۸۰ کلیومتر در زنجان/ کاهش توقیف خودرو

زنجان-رئیس پلیس راه استان زنجان از توقیف خودرو پژو ۴۰۵ با سرعت ۱۸۰ کلیومتر در آزادراه زنجان-قزوین در حال حرکت بود خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ  علی اصغر شیر محمدی  در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پلیس راه استان زنجان با  مشاهده حرکات خطرناک خودرو سواری پژو ۴۰۵ را در آزاد راه زنجان به  قزوین متوقف  کرد و این خودرو با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در حرکت بود و پخودرو توقیف و ۱۰ نمره منفی و۲۰۰ هزار تومان هم جریمه شد و راننده این خودرو تخلفات حادثه ساز دیگری داشته است. 

رئیس پلیس راه استان زنجان افزود: توجه بیشتر رانندگان به رعایت قوانین و مقررات رانندگی باعث پیشگیری از  بروز حوادث تلخ جاده ای می شود.

شیر محمدی  با اشاره به توقیف خودرو طی چهار ماه سالجاری در جاده های استان زنجان، افزود: توقیف خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد کاهش داشته است. 

رئیس پلیس راه استان زنجان  علت اصلی توقیف خودرو طی این بازه زمانی را سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکات نمایشی و نداشتن گواهینامه عنوان کرد و گفت: پلیس با رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند برخورد جدی می کند.

شیرمحمدی تصریح کرد: خودروهایی که خلافی بالای یک میلیون تومان داشته و تخلفات بسیار حادثه ساز داشتند به پارکینگ منتقل شدند و پلیس مانع ادامه تردد آنها خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه  هدف پلیس از توقیف خودرو حفظ امنیت جانی مردم است، افزود: متاسفانه رانندگان با سرعت بالا اقدام به  رانندگی می کنند و علاوه بر جان خود، سلامت و امنیت دیگران را هم به خطر می اندازند و از اواخر اسفند ماه سال گذشته با افزایش دو برابری جریمه ها، توقیف خودرو و موتور سیکلت کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: رانندگان قبل از مسافرت با رهگیری به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ استعلام خود را از خلافی خودرو داشته باشند  برابر قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی تردد خودروهای دارای تخلف بالای یک میلیون تومان جریمه در جاده‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده، این خودروها توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

نظر شما