شناسهٔ خبر: 20522781 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پرسپولیس - برانکو؛ ۴ جام ۴ قهرمانی

خبرگزاری ایسنا

پرسپولیس برای لیگ هفدهم اهداف بزرگی دارد. آنها با حفظ کادر مدیریتی و فنی و تقویت کادر بازیکنان خود، به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام بودند که فعلا نخستین جام را به دست آورده‌اند.

صاحب‌خبر -
پرسپولیس قصد توقف ندارد؛ برانکو این بار قهرمانی در آسیا را هدف قرار داده و برای همین هدف هم تیمش را آماده می‌کند. او البته به تکرار قهرمانی در لیگ برتر می‌اندیشد. به گفته برانکو پرسپولیس به دنبال موفقیت در همه مسابقات و به نوعی چشمش را به کسب جام حذفی، لیگ برتر، سوپر جام و لیگ قهرمانان آسیا دوخته است که فعلا اولین جام را با شکست نفت تهران به چنگ آورد. آنها که شاکله یک تیم قهرمان را دارند، با کمترین تغییرات روانه فصل ۹۶ – ۹۷ می شوند. آمادگی بالای پرسپولیس موجب شد سایر تیم‌ها به مراتب بهتر از ادوار گذشته عمل کنند و برای رسیدن به این تیم دست به هر کاری بزنند.

* کادرفنی و مدیریتی

همانند سه فصل گذشته، پرسپولیس با برانکو کار را ادامه می‌دهد؛ مربی‌ای که توانمندی‌های خود را بارها نشان داده اما این بار کار متفاوت‌تر است. سطح انتظارات از این تیم افزایش یافته و برانکو هم چنین انتظاری از خودش دارد. برانکو برای رسیدن به خواسته‌های خودش، تیم و هواداران، موارد مورد نیاز را به باشگاه اعلام کرد و باشگاه هم در تهیه آنها موفق بود.

مدیریت پرسپولیس بر خلاف یک دهه گذشته بیشترین ثبات را داشته و علی اکبر طاهری که دو فصل است به عنوان سرپرست فعالیت می‌کند، توانسته فضای آرامی را برای این تیم درست کند. کمتر پرسپولیسی‌ای وجود دارد که از طاهری تعریف و تمجید نکند و همانند بازیکنان و مربیان، او را هم در موفقیت تیم سهیم می‌دانند.

با وجود موفقیت‌های اخیر، همه در انتظار معرفی هیات مدیره جدید پرسپولیس هستند؛ وعده‌ای که روز به روز به تاخیر می‌افتد اما تیم جدید مدیریتی پرسپولیس نشان خواهد داد که چقدر با این تیم همراه است.

* بازیکنان

قصه نقل و انتقالات پرسپولیس برای لیگ هفدهم مانند لیگ شانزدهم است. آنها همانند فصل گذشته خیلی زود مهره‌های مورد نیاز برانکو را جذب کردند و در سوی مقابل با کوچ ناموفق ستاره‌های‌شان هم مواجه شدند. این بار هم طارمی در نقش جدا شونده ظاهر شد و اما به واسطه قرارداد سفت و سختی که ابتدای فصل گذشته و بعد از پشیمانی از جدایی صورت گرفته بود، نتوانست به تیم دیگری منتقل شود و با تاخیر بسیار زیاد به تمرینات تیمش ملحق شد.

جدایی زودهنگام سروش رفیعی از پرسپولیس هم در ابتدای فصل نقل و انتقالات سر و صدای زیادی به پا کرد اما او دلایل خاص خودش را داشت و حاضر به تمدید قرارداد نشد تا پرسپولیس به جای او سیامک نعمتی را در خط هافبک جذب کند و فضا برای محسن مسلمان بازتر شود.

در سوی مقابل، پیوستن بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و شایان مصلح خیال هوادران را از بابت خط دفاعی راحت کرد و پرسپولیس روی نیمکت هم مهره‌های قابل اتکایی خواهد داشت.

در خط حمله، پرسپولیسی‌ها خیلی زود گادوین منشا را گرفتند و همین موضوع هم باعث شده بود که برانکو مخالفتی با رفتن طارمی نداشته باشد اما نرفتن طارمی و بودن منشا می‌تواند قدرت هجومی این تیم را چند برابر کند.

* آماده برای فتح چهارگانه

پرسپولیس در فصل آماده سازی در اوکراین اردو زد و تقریبا اردوی موفقی را هم پشت سر گذاشت. این تیم همه چیز برای موفقیت دارد. کار پرسپولیس از بازی با نفت تهران در سوپر جام آغاز شد و با فتح این جام همراه بود. بعد از گذشت چند هفته از لیگ برتر، شاگردان برانکو به الاهلی عربستان می‌رسند که باید دو بازی خارج از خانه را در زمین بی‌طرف با این تیم برگزار کنند. رقابت‌های جام حذفی هم بعد از لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود.

نظر شما