شناسهٔ خبر: 20522611 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دلجویی از آقای وزیر بخاطر انتقاد بیسکوئیتی!/ اتاق ایران مدافع حقوق تولیدکنندگان خارجی؟

در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران یکی از اعضا خطاب به وزیر صنعت و حضار نسبت به واردات بیسکوئیت‌های آلمانی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در بیست و ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران یکی از اعضای هیات نمایندگان خطاب به وزیر صنعت،معدن و تجارت و حضار در جلسه نسبت به واردات بیسکوئیت های آلمانی که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، انتقاد کرد.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: چرا باید مجوز واردات بیسکوئیت خارجی توسط شخص وزیر صادر شود، در حالیکه امکان تولید انواع بیسکوئیت با بهترین کیفیت و حتی صادراتی در داخل کشور وجود دارد.

بزرگترین مشکلی کشور واردات بی رویه کالاهایی است که در داخل کشور تولید می شود

در این راستا ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، عنوان کرد: بزرگترین مشکلی که امروزه صنایع داخلی کشور را به چالش کشیده واردات بی رویه کالاهایی است که در داخل کشور تولید می شود.

وی تاکید کرد:  واردات کالاهای مشابه در حالی صورت می گیرد که نمونه های داخلی این محصولات نه تنها به لحاظ کیفیت بلکه از نظر قیمتی هم با یکدیگر رقابت پذیر بوده و نیازی به واردات نمونه خارجی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نقد واردات کالاهای مشابه، اظهار داشت: این موضوع برای ایشان آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار بوده که تاکنون بارها در سخنان به واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود، اشاره داشتند و این امر را حرام شرعی عنوان کرده اند.

ناصر موسوی لارگانی همچنین افزود: باید شخص وزیر در مقابل مردم نسبت به واردات بی رویه کالاهایی که در داخل کشور تولید شده پاسخگو باشد و از افرادی که به واردات  آن پرداخته اند عذر خواهی کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت باید از افراد حمایت و در راستای تسریع در بهبود و گسترش فضای کسب و کار برنامه های مدونی تبیین کند.

وی تشریح کرد: صدور مجوز واردات کالاهایی که در داخل تولید شده علی رغم تاکید رهبر مبنی بر عدم واردات آن امری تعجب برانگیز بوده و باید سریعا جلوی آن گرفته شود.

وارادت بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل تولیدکنندگان  تا مرز تعطیلی کشانده است

تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،ادامه داد: موضوع کاملا روشن بوده اگر قرار است شعار حمایت از تولید داخلی دهیم اما از واردات کالاهای مشابه تولید داخل جلوگیری نشود عملی صورت نگرفته و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی در حد حرف باقی مانده است.

وی بیان کرد: وارادت بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل تاثیرات زیادی بر عملکرد تولیدکنندگان داخل گذاشته و افراد را تا مرز تعطیلی و بعضا به بسته شدن تولیدی هایشان کشانده است.

کبیری گفت: واردات کالاهایی که در داخل مشابه آن وجود ندارد و یا برای بهره گیری صورت می گیرد مشکلی برجای نخواهد گذاشت اما واردات کالاهای مشابه تولید داخل با توجه به وجود رکود در این سالها تاثیرات مخربی به دنبال داشته و اقتصاد کشور را با چالش هایی از جمله بیکاری و رکود مواجه کرده است.

باعث تعجب است که اتاق ایران که در راستای حمایت از تولیدکننده قدم بر می دارد، بجای پیگیری موضوع وارادات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل ، از وزیر صنعت به خاطر یک انتقاد درست اعضای اتاق ایران اقدام به عذرخواهی می کند تا اصل موضوع(مشکل) را هم آقای وزیر و هم مردم فراموش کنند.!

انتهای پیام/

نظر شما