شناسهٔ خبر: 20522495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

استاندار لرستان در گفت وگو با میزان:

پیرو دستور آیت‌الله آملی‌لاریجانی «شرکت غذایی گهر» احیا شد/ استقرار کمیته قضایی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در لرستان

خبرگزاری میزان- استاندار لرستان گفت: در جریان سفری که آیت‌الله آملی لاریجانی به این استان داشت، دستور دادند تا شرکت غذایی گهر احیا شود. خوشبختانه این دستور کارساز بود و این ظرفیت راه‌اندازی شد. از رئیس دستگاه قضا تشکر می‌کنیم، زیرا ظرفیت‌های شغلی و اقتصادی زیادی را برای استان بوجود آورد.

صاحب‌خبر -

پیرو دستور آیت الله آملی‌لاریجانی مواد غذایی گهر احیا شد/ استقرار کمیته قضایی برای حمایت از سرمایه گذاریهوشنگ بازوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به اقدامات استانداری لرستان درباره اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در سال ۹۵ استان ما به عنوان پایلوت اقتصادمقاومتی مشخص شد و در این پایلوت باید سالی ۳ هزار و 700میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کردیم که خوشبختانه در سال ۹۵ به حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیدیم.

وی ادامه داد: بخش‌های خصوصی، دولت، مردم و بانک‌ها که تسهیلات را می‌پردازند در راستای اجرای فرامین اقتصاد مقاومتی در سطح استان لرستان سرمایه گذاری‌های مالی را انجام دادند.

استاندار لرستان تصریح کرد: در رونق تولید هم به همین شکل، سالیانه ۴۰۳ میلیارد تومان هم باید جذب می‌کردیم که این رقم به ۵۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بازوند با بیان اینکه حدود ۱۲۷ ظرفیت تعطیل شده را توانستیم احیا کنیم، افزود: در این باره می‌توان به احیای کشت و صنعت لرستان توسط یک سرمایه گذار خارجی اشاره کرد که این مجموعه در زمینه‌های باغداری، گاوداری وگوسفندداری فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی تاکیدکرد: در همین شرکت کشت و صنعت ۵۰ هکتار ظرفیت گلخانه‌ای درنظر گرفته شد که هم اکنون ۱۰ هکتار آن برای شروع به کار آماده است و در تولید آزمایشی ۱ و نیم هکتار را زیرکشت برده اند وبناست برای ۵۰ هکتار رقمی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.

استاندارلرستان به احیای گلخانه دیناروند که ۳۲ هکتار مساحت دارد اشاره کرد و گفت: این مجموعه در ۱۲ سال اخیر تعطیل شده بود که مجددا شروع به کار کرد، همچنین فولاد ازنا هم دوباره آماده بکار شده است.

بازوند گفت: در جریان سفری که آیت الله آملی لاریجانی به استان لرستان داشت، دستور داد تا شرکت غذایی گهر احیا شود. خوشبختانه این دستور کارساز بود و این ظرفیت راه اندازی شد. از رئیس دستگاه قضا تشکر می‌کنیم، زیرا ظرفیت‌های شغلی و اقتصادی زیادی را برای استان بوجود آورد.

وی گفت: رئیس دادگستری استان نیز کمیته قضایی را برای حمایت از سرمایه گذاری در دادگستری مستقر کرده اند که خیلی از مشکلات سرمایه گذاران را در این مدت حل و فصل کرده است.

در همین زمینه، سعید رازانی دادستان  مرکز استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری میزان، در رابطه با اقدامات دادگستری استان لرستان در راستای حمایت از تولید و اشتغال گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی و فعال شدن واحدهای تولیدی دادگستری لرستان کاملاً با دستگاه‌های اجرایی همکاری دارد.

 این مقام قضایی بیان کرد: هدف از این اقدامات این است که وقفه‌ای در امر تولید به‌وجود نیاید و واحدهای تولیدی تعطیل نشوند.

رازانی اظهار کرد: همچنین در خصوص گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت‌ها بسیار فعال هستیم. کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری نیز کاملاً فعال است و مصوبات آن را با قدرت پیگیری می‌کنیم.

در دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان تصریح کرد: برای مثال، برای راه‌اندازی شرکت کشت و صنعت که شرکت بسیار بزرگی و مهمی است تعامل بسیار خوبی با نهادهای ذیربط داریم. به طوری که همیشه مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی لرستان این مطلب را عنوان کرده‌اند که دادگستری همکاری بسیار خوبی با ما دارد و حمایت‌های خیلی خوبی دارند.

 وی توضیح داد: یا مثلاً شرکت دیگری که در حال حاضر تعطیل است و هنوز فرد توانمندی نیامده است که آن را احیا کند دادگستری مرتباً پیگیر وضعیت آن است که این شرکت احیا شود. به‌عنوان نمونه‌ای دیگر هتلی در لرستان در حال ساخت بود که بانک مرکزی به علت بدهی آن را تملک کرد. اما در این موضوع هم ما وارد شدیم که بتوانیم به بخش اقتصاد استان و کشور کمک کنیم.

 رازانی خاطرنشان کرد: دادگستری کل استان لرستان کاملاً در کنار دستگاه‌های اجرایی در حال فعالیت است. خوشبختانه ما در دادگستری استان لرستان ارتباط بسیار خوبی با اتاق بازرگانی داریم. در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی حضور فعال داشته و در کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری به‌صورت جدی ورود کرده‌ و مصوبات آن را پیگیری می‌کنیم.

 این مقام قضایی در پایان گفت: یک کار روزانه و دائمی ما در دادگستری کل استان حمایت از بخش خصوصی و حمایت از واحدهای تولیدی است که سرپا بمانند و تعطیل نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما