شناسهٔ خبر: 20522343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی تشریح کرد:

بـه تردیـدها پـاسـخ دهیـد

امسال با توجه به حضور کاندیداها از تمام اقشار پزشکی و افراد شاخص این حوزه که از تهران و شهرستان‌ها کاندید شده بودند، توقع مشارکت بالایی داشتیم که متاسفانه این‌گونه نشد درصورتی‌که همین موضوع می‌توانست برای نظام پزشکی تاثیر درخور توجهی داشته باشد.»

صاحب‌خبر -
       

شفا آنلاین:محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی، در مورد ارزیابی خود از هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: «امسال با توجه به حضور کاندیداها از تمام اقشار پزشکی و افراد شاخص این حوزه که از تهران و شهرستان‌ها کاندید شده بودند، توقع مشارکت بالایی داشتیم که متاسفانه این‌گونه نشد درصورتی‌که همین موضوع می‌توانست برای نظام پزشکی <Medical System> تاثیر درخور توجهی داشته باشد.»


به گزارش شفا آنلاین:او ادامه داد: «اولین مسئله موضوع تاریخ برگزاری انتخابات بود که بعد از روز تعطیل رسمی و پایان کنکور انجام شد. متاسفانه زمان برگزاری تغییر نکرد و اکثر دوستان جامعه پزشکی در سفر بودند. اگر این اتفاق می‌افتاد و زمان تغییر می‌کرد این نقیصه رفع می‌شد.»
به گفته جهانگیری، در روزهای قبل اعلام‌شده بود که رای‌گیری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، دوستان تدابیری برای شرکت الکترونیکی در انتخابات اندیشیده بودند که متاسفانه تا حدود ساعت 14 اطلاع‌رسانی انجام نگرفت و همین موضوع آمار مشارکت را پایین آورد. معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: «برای هر سیستمی بروز این مشکلات متصور است و ما هم نمی‌گوییم خارج از عرف است اما شهامت می‌خواست که در روز انتخابات بر برگزاری حضوری اصرار نورزند.»
جهانگیری ادامه داد: «مشارکت در انتخابات امسال نسبت به دوره‌های قبل میانگین رشد بالایی نداشته و مشارکت مطلوبی نداشتیم. معمولا بعد از این انتخابات رقابت به رفاقت تبدیل خواهد شد ولی با مسئله‌ای که به وجود آمده است، ما با چالشی روبرو شده‌ایم که باید با تدبیر حل شود.»
او در ادامه گفت: «اگر به ابهاماتی که پیش آمده پاسخ داده نشود و شفاف‌سازی نشود، جامعه پزشکی چه بخواهیم، چه نخواهیم با مشکلاتی روبرو خواهد شد. چرا که ما به‌عنوان اعضای جامعه پزشکی خادم مردم هستیم و می‌خواهیم خدمت کنیم و این عدم شفاف‌سازی به حرکت رو به جلوی ما صدمه خواهد زد.»
به گفته معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی، واقعیت امر این است که همه شوکه شدند که چرا این اتفاق افتاده است و به نظر من اولین کاری که باید انجام شود، پاسخگویی به ابهام‌های ایجاد شده و برگزاری جلسات کارشناسی برای بررسی این موضوع است.
جهانگیری در پایان گفت: «ما باید در مقابل همه با سعه‌صدر جلو برویم و هیئت نظارت بررسی و پیگیری کند و تصمیم‌ها را در صورت لزوم تغییر دهند و دوستان پاسخشان را بگیرند. این کار با گفتمان انجام می‌گیرد. هنوز نتیجه‌ها به‌طور رسمی اعلام نشده و فقط برخی گمانه‌زنی‌ها وجود دارد.»سپید

نظر شما