شناسهٔ خبر: 20522329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

نحوه برگزاری انتخابات باعث کاهش اقتدار سازمان نظام پزشکی می‌شود

سال‌های متوالی بود که انتخابات سازمان نظام پزشکی بی روح و بی رمق برگزار می‌شد ولی در این دوره به مدد فضای موجود در شبکه‌های اجتماعی این مساله داغ شده بود و گروه‌ها و پزشکان مختلف قصد داشتند وارد این عرصه شوند.

صاحب‌خبر -
       

شفا آنلاین:مجتبی سالاری فر، متخصص قلب و معاون بیمارستان مرکز قلب تهران  در خصوص انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: «سال‌های متوالی بود که انتخابات سازمان نظام پزشکی<Election Medical Organization> بی روح و بی رمق برگزار می‌شد ولی در این دوره به مدد فضای موجود در شبکه‌های اجتماعی این مساله داغ شده بود و گروه‌ها و پزشکان مختلف قصد داشتند وارد این عرصه شوند.» او ادامه داد: « با وجود اینکه مقدمات کار انجام شده بود ولی متاسفانه لغو انتخابات الکترونیک بسیاری از پزشکان را غافلگیر کرد.


به گزارش شفا آنلاین:بسیاری قصد شرکت در انتخابات را داشتند ولی نتوانستند و این موضوع ضربه سنگینی به اعتقاد و روحیه پزشکان به خصوص پزشکان جوان و عمومی وارد کرد. چرا که این افراد برای حضور در انتخابات قانع شده بودند و قصد داشتند که مشارکت خوبی داشته باشند.» سالاری فر گفت: «با توجه به مقدار مشارکتی که شاهد بودیم این دوره از انتخابات تفاوتی با دوره‌های قبل نداشت به خصوص در تهران میزان مشارکت در دوره‌های قبل بیشتر بود. در واقع همان رای دهندگان سنتی در انتخابات شرکت کردند. این موضوع جای تامل دارد و باید بر روی آن بحث شود که آیا نحوه برگزاری انتخابات با توجه به اینکه قرار بود به صورت الکترونیک برگزار شود، صحیح است؟ و آیا نتیجه انتخابات مشروعیت دارد؟ تمام این مباحث جای سوال بسیار جدی داد که باید بر روی آن بحث شود.»


معاون بیمارستان مرکز قلب تهران درباره احقاق حقوق افرادی که نتوانستند در انتخابات شرکت کنند، بیان کرد: «اگر انتخابات یک روز دیگر تمدید می‌شد راه‌حل مناسبی بود ولی این کار هم انجام نشد. از نظر بنده قبل از اینکه نتایج انتخابات مشخص شود باید با برگزاری دوباره انتخابات با شرایط مناسب،شرایطی فراهم می‌شد که پزشکان بتوانند در انتخابات شرکت کنند چرا که بسیاری از آنها به امید رای دادن الکترونیکی به مسافرت رفته بودند.» سالاری فر در ادامه با بیان اینکه برگزاری انتخابات پرحاشیه بر عملکرد 4 سال آینده نظام‌پزشکی قطعا تاثیر منفی خواهد داشت، گفت: «علاوه بر اینکه عملکرد این انتخابات در آینده برای این سازمان مشکل ساز می‌شود، حتی منتخبین نیز با اقتدار نمی‌توانند کارشان را ادامه دهند و قطعا این موضوع باعث کاهش اقتدار سازمان نظام پزشکی می‌شود. همانطور که نظام پزشکی در دوره قبل به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده و مشارکت پایین اقتدار کافی را نداشت، در این دوره نیز همانند دوره‌های قبل چندان کمکی به اقتدار سازمان نخواهد کرد و هیئت مدیره‌هایی که اینگونه شکل گرفته‌اند قطعا با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد.»سپید

نظر شما