شناسهٔ خبر: 20522314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با تسنیم:

جشن‌های دهه کرامت در ۵۳۷ کانون فرهنگی مساجد استان کرمانشاه برگزار می‌شود

R41380/P1361/S6,68/CT1

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری ‌کرمانشاه گفت: جشن‌های دهه کرامت در ۵۳۷ کانون فرهنگی مساجد استان ‌برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

طیب صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: برنامه‌های متعددی در دهه کرامت برای 537 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان پیش‌بینی شده که در رأس این برنامه‌ها اجرای هر چه با شکوه‌تر جشن رضوی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی برگزاری جشن‌های دهه کرامت این امر را به کانونهای فرهنگی هنری مساجد محول کرده است.

صفری با اشاره به اینکه دهه کرامت از تاریخ سوم مرداد ماه مصادف با میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) آغاز و با ولادت امام رضا(علیه‌السلام) در 13 مرداد به پایان می‌رسد عنوان کرد: برنامه متنوعی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان در این ایام تدارک دیده شده است.

وی شاخص‌ترین  برنامه را همایش ملی علمی- پژوهشی امام رضا(علیه‌السلام) عنوان کرد و افزود: آئین اختتامیه این همایش هشتم مرداد ماه باتجلیل از برگزدیدگان در کرمانشاه برگزار می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌ها می‌توان برگزاری مسابقات فرهنگی در اکثر کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار و اردوهای زیارتی به حرمین مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) و حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه‌السلام) نام برد عنوان کرد: برنامه‌های دهه کرامت کانونهای فرهنگی و هنری و مساجدی که به نام حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(علیه‌السلام) هستند نیز از سوی دبیرخانه کانونهای مساجد استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین در این ایام ائمه جمعه در تربیونهای نماز جمعه و نماز جماعت مساجد، ادارات و ارگانهای مختلف به بیان سیره علمی و عملی این دو حضرت خواهند پرداخت بیان کرد: غباروبی امامزادگان، آماده‌سازی مساجد و آذین‌بندی میادین و معابر از سوی شهرداری، شورای شهر و دستگاه‌های مختلف به شکلی زیبا انجام می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خوشبختانه جشنهای رضوی مردمی است گفت: شایسته است که ادارات نیز جشنهای رضوی و دهه کرامت خود را جنبه عمومی و در مساجد برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین جشنهای بین‌المللی‌‌ زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت با حضور کاروان​ خدام رضوی در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد اظهار کرد:  شعار جشنهای امسال «با شادی اهل بیت(علیه‌السلام) شاد باشیم» و دهه کرامت امسال از روز سه‌شنبه سوم مرداد‌ماه همزمان با اول ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام​ الله علیها) با عنوان‌«حضرت فاطمه معصومه(سلام​ الله علیها)؛ الگوی شایسته دختران» آغاز می‌شود.

صفری با اشاره به نامگذاری روزهای بعد دهه کرامت افزود: دوم ذی‌القعده شهر مقدس قم؛ حرم اهل بیت(علیه‌السلام)؛ سرچشمه معارف الهی، سوم ذی‌القعده مدافعان حرم؛ مظهر نشاط معنوی و روحیه انقلابی، چهارم ذی‌القعده خانواده مهدوی؛ کانون عطوفت و صداقت، پنجم ذی‌القعده امامزادگان‌(علیه‌السلام) ؛ هدیه الهی، ذخایر معنوی، ششم ذی‌القعده حضرت احمد بن‌موسی(علیه‌السلام)؛ امین ولایت، چراغ هدایت، هفتم ذی‌القعده مسجد؛ خانه بندگی، طراوت زندگی، هشتم ذی‌القعده زیارت با معرفت؛ کمال آرامش و سعادت، نهم ذی‌القعده مشهد مقدس؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام، دهم ذی‌القعده خردورزی؛ سیره امام رضا علیه‌السلام در تعلیم و تربیت و یازدهم ذی‌القعده امام رضا علیه‌السلام؛ محور وحدت و مهربانی عناوین روزهای دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه جشن‌های بین‌المللی‌«زیر سایه خورشید» با همکاری کانون تخصصی مهدویت استان و با حضور دو کاروان رضوی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود گفت: برگزاری جشن‌ دختران آفتاب و جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه،کارگاه آموزشی ویژه خواهران عضو کانون‌های مساجد و مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جشن در تمامی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان از دیگر برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده در این ایام است.

انتهای پیام/

نظر شما