شناسهٔ خبر: 20522129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

شهید طلبه‌ای که طالب حق بود و با شهادت به حقیقت رسید

R7854/P1361/S6,62/CT14

شهید حسین رستملو شهید طلبه‌ای که رهرو خط سرخ شهادت بود و در تمام دوران کوتاه زندگی خویش پیرو و طالب حق و حقیقت بود، تا با شهادتش به آن دست‌یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، شهدا آن شاهدان عینی حقیقت شهادت را چون شهدی می‌دانند که تنها با گذشتن از همه داشته‌های حیات دنیایی‌شان به آن دست می‌یازند، تا جایی که با شنیدن ندای (هل من ناصر) ارباب و امام و رهبر زمانشان لبیک گوی سرور و سالار شهیدان شدند و چنان عاشقانه پا در راه عاشقی نهاده و سر از پا نشناخته‌اند تا به آرمان بزرگ حیات خود با چشم جان لبیک گفته و ابدی شوند.  

شهید حسین رستملو یکی از سربازان مکتب جعفری و رهروان خط سرخ شهادت و طلبه‌ شجاع و دلیری که در دنیا برای آخرت زیست، تا عاشقانه و جان‌برکف به مقام بالای شهادت نائل آمد.

حال برای حفظ  یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس آن نیک‌مردان خدایی، آن بلندهمتان عرصه زندگی، که آرامش کنونی‌مان را مدیون فداکاری‌هایشان هستیم، به بررسی زندگی شهید حسین رستملو یکی از شهدای طلبه این دوران می‌پردازیم.

عاریت گرفتن نام مولا، زینت‌بخش حیات خاکی شهید

  شهید حسین رستملو با اقتدا به امام سوم شیعیان حسین بن علی (ع) سرور و سالار شهیدان یکی از رهروان خط سرخ شهادت، در یک خانواده مذهبی و متدین در روستای رهال از توابع شهرستان خوی دیده به جهان هستی گشود. نامش را حسین نهادند، تا با عاریت گرفتن از نام مولایش حیات خاکی‌اش را زینت بخشیده و با عمل به دستورات مقتدایش زندگی دیگری را برای خویش رقم زند.

از همان دوران کودکی با کردار و رفتاری شایسته نسبت به گروه هم سن و سالانش تفاوتی نمایان داشت. با شوق و علاقه وافر و مضاعف در کسب علوم و معارف ناب الهی همیشه پیش‌گام بود، این علاقه خود را با حضور در مساجد و شرکت در مراسم‌های معنوی و روحانی پا به‌پای پدر گران‌قدرش قرآن را جور دیگری تلاوت می‌کرد. چنان غرق در آیات معنوی کلام خدا می‌شد، که گویی تمام عمر خود را صرف تفسیر و تعبیر آن معجزه الهی کرده است.

شناخت و درک معارف دینی باهوش و ذکاوت خاص و خدایی

وی مشتاق‌تر از قبل برای کسب معارف الهی تلاش می‌کرد، چراکه در تمام وجود خویش عشق به معبود را احساس می‌کرد او پس از گذراندن و اتمام مقطع ابتدایی در دبستان ناصرخسرو زادگاهش روستای رهال در سال 56 به‌منظور کسب فیوضات مکتب امام صادق(ع) وارد حوزه علمیه نمازی شهرستان خوی شد، تا در این راستا با وسعت بخشیدن به شناخت و معارف دینی، بر محسنات اخلاقی خویش بیش‌ازپیش بیافزاید.

این سرباز مکتب جعفری بعد از تلاش‌های بسیار و اتمام صرف و نحو و گذراندن دروس مقدماتی در مدرسه علمیه نمازی جهت ادامه تحصیل علوم دینی در سال 58 عاشقانه رهسپار حوزه علمیه قم شد، تا با تلاش و همتی مضاعف در مدرسه علمیه حجتیه به تحصیل خود ادامه دهد. از آنجایی‌که حسین به لطف الهی از هوش و ذکاوت خاصی در تعلیم علوم دینی برخوردار بود بعد از ورود به شهر قم، با تمسک، توسل و توکل به الطاف الهی همچنین پشتکار و تمرین و ممارست در امر تحصیل،  متون حاشیه تفتازانی و شرح لعمه شهید ثانی را به‌راحتی حفظ کرد.

دیدن نگاه پرمهر خداوند با چشم جان، با عملکردی خدایی

از ویژگی‌های بارز شهید حسین رستملو می‌توان به کم صحبتی، دائم‌الذکر بودن، اهتمام به نماز شب، پرهیز از حضور در فضاهای گناه به‌ویژه غیبت برادر مسلمانش و دائم الوضو بودن که به گفته‌ی خود شهید یکی از علت‌های اقامه نمازهایم در اول وقت همین عمل بود. بیشتر وقت خود را به‌ویژه در فصل تابستان و ایام تعطیلات با حضور فعال در مساجد روستای رهال برای نوجوانان و دوستانش کلاس‌های قرآنی، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌کرد و در جمع کودکان روستا نیز از مبانی دینی و گفتمان انقلاب اسلامی سخن به میان می‌آورد.

این شهید دفاع مقدس در دوران دفاع مقدس نوجوانی بیش نبود، اما باوجود سن کم همانند دیگر شهدا درک و فهم بی‌نظیری داشت، چراکه با عشق و علاقه به امام و رهبر خویش در تمامی راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد. باوجود آگاهی و بصیرت، اخلاق نیکو، شجاعت و بی‌باکی، تواضع و فروتنی که داشت همه را مجذوب خویش کرده بود، چنان‌که گویی دست خداوند و نگاه پرمهرش را با چشم جان می‌دید که این‌گونه خدایی عمل و برخورد می‌کرد.

 لبیک دعوت حق با پاسخگویی عشق به دوست در سرایی دیگر

وی که در حیات دنیایی خویش هدفی والا چون تبلیغ دین‌محمدی(ص) داشت، فعالیت‌هایش را محصور به رشته‌ معنوی و علمی ندانسته و در واقع دفاع از کیان جامعه اسلامی را جدای از تبلیغ دین مطرح نمی‌کرد و با آغاز جنگ تحمیلی در پاسخ به ندای (هل من ناصر ینصرنی) مولا و امام خود به خیل رزمندگان نور علیه ظلمت پیوست و با رها کردن درس و حوزه، میدان جهاد و پیروی از ولی امر را واجب‌ترین مسائل شمرد و به همین منظور در سال 1361همراه عمو و پسرعمویش عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

 این طلبه شجاع و دلیر پس از گذراندن آموزش‌های نظامی از طرف سپاه «خوی» به‌عنوان تک‌تیرانداز و فردی گمنام به خط مقدم جبهه‌های نبرد اعزام و با نیتی خالص و بی‌ریا و به‌دوراز تکبر و غرور، به‌عنوان فردی عادی توانست به سهم خود از انقلاب اسلامی حفاظت کند و چه نیکو با نثار جانش  دعوت حق را لبیک گفت و پاسخگوی عشق به حضرت دوست در سرایی دیگر شد.

مزین شدن دفتر زرین انقلاب به نام طلبه شهید حسین رستملو

 شهید حسین رستملو پس از اعزام به تیپ بیت عاشورا و استقرار در گردان المهدی به فرماندهی شهید صفر حبشی در عملیات غرورآفرین مسلم بن عقیل(ع) در منطقه سومار با نبردی تنگاتنگ با مزدوران بعثی به دلیل قرار گرفتن مسلم بن عقیل در تنگنای محاصره، بعد از پایداری‌های سخت و بی‌شمار، با فقدان خویش اثری جاوید در تاریخ مبارزات حق طلبانِ امت شهیدپرور به‌جا گذاشت و با نثار جان خود سرافراز به دیدار جانان شتافت و با شهادتش دفتر زرین انقلاب را مزین به نام خویش کرد.

 وی بعد از اینکه سال‌های سال پیکرش در زیر آسمان نیلگون منطقه سومار پرتوافشانی می‌کرد، سرانجام پیکر مطهرش در سال 1373 پس از سال‌ها دوری و فراغ، به خانواده‌اش تحویل و در تاریخ دهم اسفند در گلزار شهدا شهرستان خوی آرام گرفت، بازگشتی که پس از سال‌ها تسلی خاطر بازماندگانش را در پی داشت.       

گزارش از الهام پناهی فر

انتهایی پیام/

نظر شما