شناسهٔ خبر: 20522108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم سلماس در مجلس به تسنیم خبر داد

سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به آذربایجان غربی

R41361/P1361/S6,48/CT1

نماینده مردم سلماس در مجلس از سفر روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به آذربایجان غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهروز برزگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح جزئیات سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان آذربایجان غربی اظهار داشت: این سفر به میزبانی شهرستان ارومیه صورت می‌گیرد و طی آن اعضای کمیسیون بازدیدهایی از مرزهای شمال، جنوب و مرکز استان خواهند داشت.

وی افزود: افتتاح پروژه تبدیل درمانگاه تامین اجتماعی سلماس به پلی کلینیک شبانه‌روزی و تجهیز آن به تکنولوژی‌های روز و آغاز به کار پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی، بازدید از دریاچه ارومیه و پیگیری مراحل تثبیت و احیای آن، بازدید از طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی، بازدید از صنایع شیر پگاه و صنعت درب سلماس و شرکت در جلسات شورای تامین استان از جمله برنامه‌های دیگر این سفر دو روزه است.

برزگر با ارائه گزارشی از سین برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این سفر عنوان کرد: در واقع اعضای کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در استان حضور می‌یابند و پیگیر تمامی مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی موجود در منطقه هستند تا در ‌‌نهایت با حل این قبیل از مشکلات در جهت بهبود وضع معیشت مردم گام بردارند.

وی افزود: نتایج و دستاوردهای حاصل از این سفر جمع‌بندی و به صورت یک پروتکل سفری به دولت و مجلس ارائه می‌شود که نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های آینده دولت و مجلس در امور مربوط به استان دارد و سبب جذب بودجه و سرمایه‌گذار از داخل و خارج کشور می‌شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین راستا و بدنبال این سفر، سفر‌ها و بازدیدهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کشورهای همسایه استان آذربایجان غربی از جمله جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر‌ها سعی می‌شود تا از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در بحث آمایش سرزمینی برنامه ششم توسعه استفاده شود و به این ترتیب با کسب درآمد از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مرزی آذربایجان غربی با هدف ارتقاء اقتصاد کشور گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

برزگر افزود: در این سفر علاوه بر اعضا و مشاورین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کار‌شناسان مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما