شناسهٔ خبر: 20521633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مکالمه تلفنی شاه اردن و نتانیاهو

پادشاه اردن در مکالمه تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار راه‌حل فوری در خصوص تنش‌های به وجود آمده بر سر حادثه تیراندازی در سفارتخانه تل‌آویو در این کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع اردنی اعلام کردند که «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن دوشنبه شب با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت وگو کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، ملک عبدالله دوم در این مکالمه تلفنی بر اهمیت پیدا کردن راه‌حلی فوری برای بحران بوجود آمده با تل‌آویو تأکید کرده است.

روز یکشنبه یکی از اعضای حفاظت سفارتخانه رژیم صهیونیستی در امان با ادعای حمله یک اردنی با چاقو – که گفته می‌شود مسئله شخصی بوده – به سمت دو نفر تیراندازی کرده و هر دوی آنها را به قتل رساند.

پلیس اردن هنوز خواستار بازجویی از این نگهبان سفارتخانه است و مقامات این کشور تاکید می‌کنند اگر رژیم صهیونیستی به تحویل ندادن وی ادامه دهد، اقدامات دیپلماتیک بیشتری انجام خواهند داد.

ملک عبدالله دوم گفته است که دلایل این بحران باید برطرف شود و اوضاع به حالت عادی بازگردد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اما امروز گفته بود که شخصا برای بازگرداندن کارکنان سفارتخانه در «امان» علی‌الخصوص نیروی امنیتی مذکور، تلاش می‌کند.

نتانیاهو همچنین گفت تا کنون دو بار با سفیر اسرائیل در اردن گفت‌وگو کرده و اوضاع به خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/.

نظر شما