شناسهٔ خبر: 20521548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

جلسه 6 ساعته کابینه نتانیاهو برای بررسی وضعیت مسجدالاقصی به نتیجه نرسید

برخورد قانونی با متخلفان استفاده از کارت‌های بازرگانی در آبادان

صاحب‌خبر -

 در شرایطی که درگیری‌ها بر سر مسجدالاقصی همچنان بین فلسطینیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و انتقادات جهانی در این خصوص نیز نتوانسته تصمیم این رژیم برای برداشتن گیت‌های امنیتی از ورودی این مسجد را دچار تغییر کند، روز گذشته نیروهای ارتش صهیونیستی به غزه نیز حمله کردند.
رژیم صهیونیستی بامداد روز گذشته مراکزی از حماس در نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرارداد. این حملات که در ساعات اولیه روز دوشنبه انجام‌شده است مراکز حماس در خان یونس و دیرالبلح در جنوب و مرکز غزه را هدف قرارداده است.
رسانه‌های اسرائیلی مدعی هستند که این حملات به‌تلافی حمله توپخانه‌ای از نوار غزه به اسرائیل صورت گرفته است. و می گویند که کسی در این حملات توپخانه‌ای آسیبی ندیده است. تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی به دنبال محاصره مسجدالاقصی توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از دسترسی فلسطینیان به اماکن مقدس در مسجدالاقصی افزایش‌یافته است. تاکنون 4 فلسطینی در اثر خشونت‌های نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.
اما بیشتر از اینکه حوادث مرتبط با مسجدالاقصی روی مسلمانان تأثیر گذاشته باشد، باعث ترس در میان صهیونیست‌ها شده است. رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در همین راستا هشدار داد که شرایط در مناطق فلسطین در آستانه انفجار است. گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد که اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه در آستانه انفجار است. وی در سخنرانی در مقابل سربازان جدید ارتش گفت: این مرحله یک مرحله پیچیده است و حوادث اخیر نشان‌دهنده ماهیت چالش‌هایی است که ارتش اسرائیل با آن مواجه است.
روز گذشته همچنین جلسه ۶ ساعته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بدون نتیجه‌ای درباره تغییر وضعیت امنیتی مسجدالاقصی پایان یافت. در حالی جلسه 6 ساعته بدون هیچ بیانیه‌ای در پایان، به کارش خاتمه داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرده بود فعلاً تدابیر امنیتی در مسجدالاقصی تغییر یا کاهش پیدا نخواهند کرد. شبکه 10 رژیم صهیونیستی گزارش داد دستورکار این جلسه برای بررسی راه‌هایی جهت کاهش تنش‌ها، هم‌زمان با تظاهرات هزاران فلسطینی در قدس، و حفظ امنیت شهرک‌نشینان در کرانه باختری بود.
کابینه نتانیاهو از هفته قبل و درپی وقوع عملیات استشهادی در مسجدالاقصی ضمن بست درب‌های این مسجد به روی مسلمانان، ردیاب‌های فلزی و دوربین‌های مداربسته در ورودی‌های این مکان مقدس نصب‌کرده است. این رژیم همچنین با استقرار بیش از 2 هزار نیروی امنیتی و پلیس در شهر قدس اشغالی، به آن‌ها اختیار تام داد هر نوع اقدامی که برای حفظ امنیت اسرائیلی‌ها لازم دید، بدون تعلل انجام دهد.
برخی منابع خبری بااین‌حال اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی بنا دارد درصورتی‌که فشارهای بین‌المللی در خصوص برداشتن گیت‌های امنیتی از مسجدالاقصی بیشتر شود، این گیت‌ها را بردارد اما مأموران درب‌های ورودی این مسجد را به دستگاه‌های امنیتی دیگری مجهز کند و همچنین محدودیت‌ها در خصوص ورود جوانان فلسطینی به این مسجد را افزایش دهد.
در همین حال سازمان هلال‌احمر فلسطین اعلام کرد که طی 10 روز اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی 900 نفر از مردم فلسطین را در جریان تظاهرات علیه اقدامات امنیتی در مسجدالاقصی زخمی کردند.
الجزیره گزارش داد که بیمارستان‌های فلسطین در پی آغاز شدن تظاهرات گسترده علیه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از روز 14 جولای با موج گسترده‌ای از افرادی مواجه هستند که از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند. بنا به گزارش مقامات بیمارستانی بیشتر این افراد در پی شلیک گلوله‌های پلاستیکی زخمی شده‌اند.
 نهادهای حقوق بشری بارها استفاده نظامیان صهیونیستی از گلوله‌های پلاستیکی در سرکوب تظاهرات‌ها را محکوم کرده‌اند. پزشکان بیمارستان‌های فلسطین درباره وضعیت برخی از مصدومان این تظاهرات ابراز نگرانی کرده‌اند.
 

نظر شما