شناسهٔ خبر: 20521399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بدترین خرید تاریخ رئال مادرید/ بازیکنی که روی نیمکت چرت زد و ۲۸ هزار یورو در دقیقه حقوق گرفت + تصاویر

R1015163/P1361/S3,28/CT7

باشگاه رئال مادرید اگرچه به جذب بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال دنیا معروف است، اما هشت سال پیش خریدی انجام داد که به‌عنوان بدترین خرید این باشگاه در طول تاریخ شناخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم فوریه سال 2009 در یک صبح سرد و بارانی مادرید، در حضور تنها 50 نفر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اتفاقی رخ داد که به لکه ننگی در تاریخ نقل‌وانتقالات باشگاه رئال مادرید تبدیل شد. آن اتفاق مراسم معارفه بدترین خرید تاریخ باشگاه بود.

شاید تنها چند نفر از هواداران رئال مادرید بازیکن جدیدی که رومن کالدرون، رئیس سابق باشگاه برای تیم آنها جذب کرده بود را می‌شناختند؛ بازیکنی به نام ژولین فاوبرت که از وستهام قرض گرفته شده بود، اما آنهایی که او را می‌شناختند هم نمی‌دانستند چرا تیم‌شان او را قرض گرفته است. فاوبرت آنقدر ناشناس بود که تقریباً به صورت پنهانی وارد مادرید شد.

شاید در میان تمام بازیکنی که باشگاه رئال مادرید در طول تاریخ جذب کرده است، فاوبرت رکورددار کمترین زمان پوشیدن پیراهن این تیم بوده باشد، چون طولانی‌ترین زمانی که او پیراهن شماره 18 سفیدپوشان مادرید را به تن داشت، در همان مراسم معارفه‌اش بود که آن پیراهن را از اسطوره باشگاه آلفردو دی‌استفانو تحویل گرفت.

فاوبرت تنها شش ماه یعنی تا پایان همان فصلی که انتقال 1.5 میلیون یورویی‌اش به جمع کهکشانی‌ها قطعی شد، در سانتیاگوبرنابئو دوام آورد و فقط دو بازی انجام داد که هر دوی آنها به صورت یار تعویضی برابر تیم‌های راسینگ سانتاندر و اتلتیک بیلبائو بود. به این ترتیب بازیکن اهل شهر لوهاور فرانسه بابت هر دقیقه از کل حضور 54 دقیقه‌ای خود در رئال مادرید 28 هزار یورو حقوق گرفت.

فاوبرت برای رئالی‌ها کار خاصی انجام نداد، اما در یکی از بازی‌های تیمش حرکتی انجام داد که بدون شک به یاد‌ماندنی‌ترین اقدام او در شش ماه حضورش در تیم تحت هدایت خوآنده راموس بود. او در حالی که تیمش داشت به ویارئال می‌باخت، روی نیمکت چرت زد.

بعد از رئال مادرید، هر کدام از تیم‌هایی که فاوبرت را خریدند هم به نتیجه‌ای رسیدند که کهکشانی‌ها در پایان فصل 09-2008 رسیده بودند. او به وستهام برگشت و سال 2012 به الازیگ‌اسپور ترکیه پیوست. فصل بعد این تیم هم با او قطع همکاری کرد و به این ترتیب فاوبرت راهی بوردو شد. او در بوردو دو سالی بازی کرد و بعد به تیم کیلمارنوک اسکاتلند پیوست، اما آنجا هم فقط یک سال دوام آورد و در نهایت به عضویت تیم فعلی‌اش اینتر تورکوی فنلاند درآمد.

انتهای پیام/

نظر شما