شناسهٔ خبر: 20521366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حال نساجی ایران خوب نیست

منصور معظمی، معاون وزیر صنعت با اشاره به وضعیت صنایع نساجی ایران گفت: واقعیت این است که صنعت نساجی ایران حال خوبی ندارد و این صنعت، نیازمند اقدامات ویژه‌ای است که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

صاحب‌خبر -

معظمی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده از صنعت نساجی لازم است در مواردی چون بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات این صنعت و قوانین حمایتی از پوشاک بخصوص درباره تعرفه‌ها بازنگری‌ کارشناسی صورت پذیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود این صنعت به نفع اقتصاد و اشتغال کشورمان استفاده کنیم .

این مقام مسئول تصریح کرد، اگرچه قرار نیست سازمان ایدرو در تمام موارد ورود کند، اما لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که برخی صنایع دارای مزیت‌هایی هستند که نباید آنها را نادیده بگیریم، به این دلیل که اکنون فرصت مناسبی برای اصلاح ساختارهای اشتباه گذشته فراهم شده است.

معظمی تاکید کرد: برخی مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها حکایت از اهمیت ارائه تسهیلات مناسب برای افزایش سرمایه ‌در گردش صنایع مختلف از جمله نساجی دارد، در حالی که کارشناسان و فعالان صنفی می‌گویند، فقط پول عامل خروج از رکود و بهبود شرایط موجود نیست. به همین دلیل، ابتدا باید نسبت به قوانین گذشته توجه ویژه‌داشته باشیم تا در صورت نیاز، آنها را به روزرسانی کرده، در ادامه منابع مالی مناسب را در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به خبرگزاری مهر گفت: من به عنوان یک مصرف کننده پوشاک و محصولات نساجی می‌گویم، سلیقه مشتری داخلی از مصرف تولیدات داخل به سمت تولیدات خارجی رفته و این بسیار خطرناک است. باید پرسید، تولیدات ترک چه مزیتی دارد که ما نمی‌توانیم در کارخانه‌های نساجی و پوشاک داخل آن را تولید کنیم؟

وی با اشاره به سهم صنعت نساجی در صنایع کشور گفت: این صنعت به لحاظ پیچیدگی بسیار ساده‌تر از صنایع دیگری است که ما توانستیم در آنها پیشرفت کنیم. پس می‌توانیم در بخش پوشاک هم مشکلات را حل کنیم و با سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت می‌دهیم، بازارهای خارجی را هم به دست بیاوریم، همان طور که در صنایعی مانند پتروشیمی و قطعه سازی توانستیم این کار را انجام دهیم.

نظر شما