شناسهٔ خبر: 20520699 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خریدهای بزرگ روسونری، جایگاه یووه را به خطر انداخته است

میلان، هووی «بانوی پیر»

صاحب‌خبر -

شهروند| سال‌هاست که دیگر سری آ حال و هوای سابق با حضور چند تیم مدعی را ندارد و بزرگترین دلیل برای این اتفاق نیز افت تیم‌های نامدار شهر میلان بوده که به نظر می‌رسد حداقل یکی از آنها در اندیشه رسیدن به یوونتوس در فصل جدید است.
خریدهای بزرگ میلان
از آخرین قهرمانی میلان در لیگ قهرمانان اروپا یک‌دهه می‌گذرد و این تیم به جز فصل 2011-2010 که فاتح سری‌آ شد، در تمام این سال‌ها به هیچ افتخار دیگری هم دست پیدا نکرده است. فصل گذشته نیز یکی از پرافتخارترین تیم‌های اروپا به‌عنوان ششمی رسید که شاید انتظار می‌رفت وینچنزو مونتلا بعد از کسب این نتیجه از کارش برکنار شود اما مالکان چینی برخلاف انتظار ستاره سابق رم را روی نیمکت روسونری حفظ کرده و سعی کردند با خریدهای به‌جا و ورود پرقدرت در نقل‌وانتقالات بار دیگر خود را به‌عنوان یک قطب در فوتبال ایتالیا معرفی کنند. موساکیو، کسیه، رودریگز، سیلوا، بورینی، چالهان اوغلو، کونتی و بیلیا در کنار لئوناردو بونوچی که بدون‌شک بزرگترین خرید میلان محسوب می‌شود، بازیکنان جدید قرمز و مشکی‌پوشان سن‌سیرو هستند.
احساس خطر برای بانوی پیر
بعد از ریخت‌وپاش میلانی‌ها در نقل‌وانتقالات، یوونتوس نیز به فکر افتاد تا برای دفاع از عنوان قهرمانی سال‌های اخیر خود چند بازیکن جدید و نامدار به ترکیب تیمش اضافه کند. داگلاس کاستا، ستاره سابق بایرن‌مونیخ راهی تورین شد و در آخرین اقدام بانوی پیر توانسته با 40‌میلیون یورو فدریکو برناردسکی، ستاره فصل قبل فیورنتینا را که مشتریان زیادی داشت، به خدمت بگیرد. با وجود حضور بوفون در چارچوب دروازه یوونتوس آنها جانشین مطمئنی را برای وی به خدمت گرفتند و ووزچیک شزنی دروازه‌بان آرسنال هم راهی این تیم شد.
پایان امپراتوری یووه؟
یوونتوس با هدایت آلگری در فصل گذشته ششمین قهرمانی متوالی خود در سری‌آ را رقم زد تا همچنان به‌عنوان پرافتخارترین تیم ایتالیا خود را مطرح کند. در سال‌های اخیر، قهرمانی‌های یووه کاملا مقتدرانه رقم خورده و همین موضوع از تعداد مخاطبان فوتبال باشگاهی ایتالیا نیز کاسته است. حالا باید دید میلان با خریدهای بزرگ و سرمایه‌گذاری زیاد در نقل‌وانتقالات و هدایت مونتلا می‌تواند به امپراتوری 6ساله بانوی پیر پایان دهد یا یوونتوس همچنان به راه خود در کسب قهرمانی متوالی ادامه خواهد داد. شاید تا چند ماه دیگر بهتر بتوان به این سوال سخت پاسخ داد، اگرچه کارشناسان میلان این فصل را کاملا مدعی می‌دانند.

نظر شما