شناسهٔ خبر: 20520577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با کسب رتبه های برتر به دست آمد؛

موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در برنامه سلامت نوروزی ۹۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کسب رتبه های برتر توسط معاونت بهداشتی این دانشگاه در اقدامات و برنامه های مختلف سلامت نوروزی ۹۶ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کاشان اول؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کسب رتبه های برتر توسط معاونت بهداشتی این دانشگاه در اقدامات و برنامه های مختلف سلامت نوروزی 96  خبر داد.

ابراهیم کوچکی، رتبه اول در شاخص درصد ثبت بازدیدهای سامانه آبرسانی در سامانه جامع مدیریت بازرسی در بین دانشگاه های همتراز، رتبه پنجم کشوری در همین شاخص، رتبه دوم در شاخص درصد پوشش بازدید اماکن بین راهی در بین دانشگاههای همتراز و رتبه سوم در تعداد اخبار و شکایات رسیدگی شده در سامانه بهداشت 190 در بین دانشگاه های همتراز را از جمله این رتبه ها دانست.

به گفته وی، رتبه سوم در شاخص درصد ثبت بازدیدهای مراکز طبخ و عرضه موادغذایی در سامانه مدیریت جامع بازرسی در بین دانشگاه های همتراز، رتبه چهارم در شاخص درصد پوشش بازدید مراکز تهیه و طبخ و عرضه موادغذایی در بین دانشگاه های همتراز و رتبه چهارم در شاخص درصد پوشش بازدید مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در بین دانشگاه های همتراز از دیگر موفقیت های این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این دانشگاه رتبه دوم در کل فعالیت در بین دانشگاهای همتراز را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: برنامه سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با غذا از ابتدای اسفندماه 95 لغایت پانزدهم فروردین ماه 96 اجرا شد.

به گفته کوچکی، از مهم ترین اهداف بازرسان بهداشت محیط در طی برنامه، کنترل بر سامانه های آب شرب، رستوران ها، هتل ها، مجتمع پذیرایی و اماکن بین راهی، پارک ها، مراکز تفریحی، آرایشگاه های زنانه و مردانه، فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی و سایر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشخصه های برگزاری این برنامه در سال جاری به کارگیری تجهیزات سنجش پرتابل با هدف مداخله در محل و اجرای مانور 15/12/95 با حضور مقام عالی وزارت، اطلاع رسانی عمومی از طریق استودیو سلامت، فعال بودن سامانه بهداشت 190 به صورت 24 ساعته و رسیدگی به 9079 مورد شکایات بهداشتی کشف و ضبط و معدوم سازی بیش از 2150 تن مواد غذایی فاسد و تعطیل شدن 4654 مرکز تهیه و توزیع و اماکن متخلف بهداشتی بوده است.

کوچکی ادامه داد: دستاوردهای مذکور مرهون زحمات معاون بهداشتی دانشگاه، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای، کارشناس مسئول بهداشت محیط و بازرسان بهداشت محیط درگیر است.

انتهای پیام/

نظر شما