شناسهٔ خبر: 20520481 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزیده اخبار

صاحب‌خبر -

تشریح ویژه‌برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت سازمان جوانان
شهروند| رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از برگزاری ویژه‌برنامه‌های معنوی، فرهنگی و تفریحی ویژه جوانان عضو هلال‌احمر در دهه کرامت از سوم تا ۱۳ مرداد یعنی از میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌‌الله‌ علیها تا میلاد امام رضا علیه‌السلام خبر داد. دکتر مسعود حبیبی با تبریک آغاز اعیاد دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت ارتقای رشد معنوی جوانان در آستانه میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، همچنین میلاد امام رضا(ع) ویژه‌برنامه‌هایی در قالب اردوهای فرهنگی در دهه کرامت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در آغاز دهه کرامت اردوی فرهنگی «دختر آفتاب» به میزبانی جمعیت هلال‌احمر استان قم و با همکاری آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) مدت ۴روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش دختر آفتاب با حضور ۱۲۰نفر از دختران عضو سازمان جوانان از سه قطب معنوی کشور یعنی خراسان‌رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه سازمان جوانان در طول دهه کرامت برنامه متنوع فرهنگی را ویژه جوانان اجرا می‌کند، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی این دهه با اجرای پنجمین سال طرح «قدمگاه عشق» و پیاده‌روی جوانان عضو هلال‌احمر از نیشابور به سمت حرم مطهر امام مهربانی‌ها در مشهد مقدس ادامه خواهد یافت.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در اردوی فرهنگی دختر آفتاب برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای تدارک دیده شده است که می‌توان به حضور اعضای میهمان در مراسم جشن شب میلاد بانوی کرامت در حرم مطهر، بازدید از موزه حرم حضرت معصومه(س) و حضور درمراسم جشن مفرح «روز دختر» در مسجد مقدس جمکران و بازدید از کتب نسخ خطی کتابخانه آیت‌الله نجفی‌مرعشی اشاره کرد.
حبیبی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های آموزشی کارگاه حرم‌شناسی و معصومه‌شناسی از دیگر برنامه‌های این اردوی فرهنگی جوانان است، افزود: اجرای برنامه بشردوستانه و طرح عیادت از بیماران و سالمندان به نیابت از حضرت فاطمه معصومه(س) با همراهی خدام حرم و پرچم متبرک گنبد بانوی کرامت نیز در راستای تسکین آلام و تامین احترام و تکریم انسان‌ها همسو با اهداف جمعیت هلال‌احمر در مدت برگزاری این اردو برنامه‌ریزی شده است. وی اضافه کرد: شرکت اعضای سازمان جوانان در آیین خطبه‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور رئیس، دبیرکل، معاونان و رؤسای سازمان‌های جمعیت پایان بخش اردوی فرهنگی خواهد بود.

حضور جوانان استان مرکزی در کمپین کارزار پیشگیری از مصرف گل
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از حضور فعال جوانان شعب جمعیت هلال‌احمر این استان در کمپین استانی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل خبر داد. آرش اشتری در رابطه با حضور فعال جوانان در کمپین استانی پیشگیری از مصرف گل بیان داشت: در نیمه اول تیرماه سال‌جاری و به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر جوانان فعال شعب جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با برپایی ایستگاه‌های سلامت و کارگاه آموزشی آشنایی و پیشگیری از مصرف گل در کمپین استانی کارزار رسانه‌ای این ماده مخدر با حضور روسا، کارشناسان جوانان و دیگر مسئولان شعب، نقش موثری را ایفا کردند.
اشتری عنوان کرد: مجری اصلی این کمپین در استان مرکزی، بهزیستی و ستاد مبارزه با موادمخدر بوده که با همکاری جمعیت هلال‌احمر و دیگر ارگان‌های مدیریت بحران در سطح استان سعی در شناساندن این ماده مخدر خطرناک و عوارض جبران‌نشدنی و همچنین پیشگیری از مصرف آن در اقشار مختلف جامعه داشته‌‌اند. وی افزود: شعب فعال‌تر در اجرای کمپین در سطح شهرستان‌ها همچون اراک، ساوه، خمین، محلات ، تفرش، شازند و آشتیان بود که با حضور در اماکن مختلف شهر و برپایی ایستگاه‌های مشاوره و اطلاع‌رسانی و با توزیع بروشورهای آموزشی این ماده خطرناک مخدر، گام موثری در این راه برداشتند.

بهره‌مندی 1500نفر از خدمات پزشکان داوطلب در میانه
شهروند| طرح بزرگ سلامت نخستین‌بار با حضور بیش از 20 پزشک متخصص و مشاور در شهرستان میانه اجرا شد. به منظور رفع محرومیت بهداشتی و درمانی در منطقه، جمعیت هلال‌احمر میانه با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان، بسیج جامعه پزشکان، بهزیستی و شرکت شیر پگاه آذربایجان‌شرقی به ارایه خدمات‌درمانی، آموزشی و بهداشتی پرداختند. در این طرح که  بیش از 20 پزشک متخصص و فوق‌تخصص و مربی و مشاور مشارکت داشتند، بیش از 1500نفر از مردم شهرستان میانه از خدمات متنوع هلال‌احمر از جمله ویزیت رایگان و مداوای بیماران، خدمات غربالگری دیابت و فشارخون، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، مشاوره پزشکی و روانشناسی، آزمایشگاه، کمک‌های اولیه، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد برخوردار شدند.

نظر شما