شناسهٔ خبر: 20520055 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در ادامه فشارها علیه چین

دو سناتور آمریکایی طرح تقویت روابط واشنگتن با تایوان را ارائه کردند

دو قانونگذار آمریکایی در ادامه فشارهای واشنگتن علیه چین، طرحی با موضوع تقویت روابط آمریکا با تایوان به مجلس سنا ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که انتقادات مقام‌های آمریکایی از مواضع چین در قبال کره شمالی ادامه دارد، دو سناتور آمریکا طرحی برای تقویت روابط واشنگتن با تایوان ارائه دادند.

«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس و «کوری گاردنر» سناتور جمهوریخواه ایالت کلرادو طرحی با موضوع تقویت روابط آمریکا با تایوان ارائه کردند.

کاتن در این باره گفت: «برای مدت‌های طولانی، تشدید فشارهای چین بر تایوان با هیچ پاسخ جدی از سوی آمریکا مواجه نشده است. این طرح تقنینی، این پیام را به چین خواهد داد که رفتار تهاجمی خودش را متوقف کند. پیوندهای قوی امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با تایپه(تایوان)، همیشه سبب گسترش منافع آمریکا در آسیا شده است».

طرح این دو سناتور موسوم به «طرح امنیت تایوان»، در نظر دارد روابط آمریکا- تایوان را به طرق زیر افزایش دهد:

«تبادل‌ها و ارتباطات دفاعی و دیپلماتیک بین آمریکا و تایوان را به سطح افسر ارشد نظامی و معاون وزیر خارجه یا بالاتر ارتقا می‌دهد.

مذاکره و مکالمه استراتژیک سالیانه بین آمریکا و تایوان را درباره فروش تسلیحاتی به منظور انتقال اقلام دفاعی از سر می‌گیرد.

وزیر دفاع آمریکا را به دعوت از نیروهای تایوانی برای مشارکت در مانور دریایی 2018  اقیانوس آرام(RIMPAC) هدایت و امر می‌کند.

بر حمایت کنگره از طرح تایوان برای صرف 3 درصد از تولید ناخالص داخلی اش به امور دفاعی و همچنین تلاشهایش برای تعلیق همه روابط اقتصادی با کره شمالی ابراز می‌کند»

انتهای پیام/

نظر شما