شناسهٔ خبر: 20519943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر کلیسای ارتدکس تاتارستان: آمریکایی ها در صدد دین زدایی جهانی است

مسکو - ایرنا - فئوفان رئیس کلیسای ارتدکس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان، گفت: آمریکایی ها با گسترش انسان گرایی در پی دین زدایی از جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این دیدار که روز دوشنبه با حضور علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: اشتراکات اسلام و مسیحیت بویژه اشتراک اساسی همه ما یعنی توحید، نبوت و معاد عامل مهمی برای همکاری ها است.
وی اظهار کرد: در دین اسلام، حضرت عیسی (ع) به عنوان یکی از انبیای اولوالعزم مورد احترام و در چارچوب دیدگاههای هر دو دین نیز تنها راه مقابله با ظلم، ترور و نابرابری، دوستی، همکاری و اتحاد پیروان ادیان توحیدی است.
نماینده مجلس خبرگان در ادامه ضمن تشریح روابط دوستانه پیروان ادیان الهی در ایران، گفت: در جمهوری اسلامی گروههای یهودی، مسیحی و زرتشتی حضور دارند و در شهر همدان هم چند کلیسا هست که در برخی برنامه های مذهبی شرکت می کنیم.
امام جمعه همدان همچنین ضمن اشاره به اهمیت کتب آسمانی افزود: یکی از وظایف مهم رهبران دینی پاسداری از آموزه های کتاب های مقدس و جلوگیری از تحریف متون آنها است.
وی در پایان سخنان خود گفت: با وجود پیشرفت های جامعه بشری، امروزه جنایت های زیادی منتسب به ادیان توحیدی یهودیت، مسیحیت و اسلام رخ می دهد که نشان می دهد ما نقش مهمی در آگاه کردن افکار عمومی و جلوگیری از بروز این جرم و جنایت ها بر عهده داریم.
فئوفان رهبر کلیسای ارتدوکس تاتارستان نیز با ارزشمند خواندن دیدارو مذاکره با هیات ایرانی گفت: در فضای روابط بسیار خوب فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی، باید همکاری های نزدیکی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، آمریکا و تروریسم داشته باشیم.
وی تاکید کرد: هدف اصلی آمریکائی ها علیه نمادهای دینی و باورهای الهی، حذف دین و ایمان از حیات بشریت است تا با اصل قرار دادن انسان در دوران پسا مسیحیت، رویکرد جهان و انسان بدون خدا عملی شود.
فئوفان افزود: دشمنان برای تفرقه بین ادیان الهی تلاش می کنند، ولی ما باید برای تقریب اسلام و مسیحیت همکاری نزدیکی داشته باشیم، زیرا در بعد اعتقادی و دینی بسیار مهم است.
وی در ادامه روند زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در جمهوری تاتارستان و فدراسیون روسیه را نیز تشریح کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در سفر به تاتارستان همچنین از چند مسجد تاریخی از جمله قل شریف و مرجانی بازدید نمود و در برنامه نماز جماعت شرکت کرد و همچنین گفت وگوهایی را با چند تن از ائمه جماعت انجام داد.
جمهوری مسلمان نشین تاتارستان در منطقه ولگا با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه به پایتختی شهر قازان از جمهوری های توسعه یافته این کشور است.
اروپام1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما