شناسهٔ خبر: 20519892 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

قطع یکطرفه مکالمات تلفنی بیش از حد مشترکان

صاحب‌خبر -
مکالمه تلفنی بیش از حد مشترکان از این پس با ارسال اخطار قطع یک طرفه می شود.
دکتر داوود زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران دیروز با بیان این خبر اعلام کرد: این تصمیم با توجه به مصوبه رگولاتوری شرکت مخابرات ایران برای ساماندهی به وضع مشترکان اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات می تواند برای هرمشترک به صورت ماهانه صورت حساب صادر و ارسال کرده تا مشترک از وضع هزینه‌های خود مطلع باشد.
معاون مدیرعامل مخابرات ایران گفت: حال در این صورتحساب اگر در میان دوره و در تلفن‌های دائمی دارای ودیعه مبلغ کارکرد مکالمه به ۸۰ درصد مبلغ ودیعه اولیه تلفن برسد، برای مشترک اخطار فرستاده می شود و به صورت یک طرفه قطع می شود . زارعیان با بیان اینکه تلفن مشترکانی که ودیعه نداده اند هم اگر مبلغ کارکرد تلفن آنها به ۲۰ هزار تومان برسد برای مشترک اخطار ارسال و سپس قطع می شود، افزود: چنین رویه‌ای برای مدیریت مصرف خود مشترک است. زیرا فرض کنید کسی بدون توجه مکالمه تلفنی به حدی داشته باشد که ۵ تا ۶ میلیون تومان هزینه برای وی در پی داشته باشد؛ بر این اساس سازمان رگولاتوری مصوبه داده تا مبلغ از یک حدی که گذشت با هشدار دادن و قطع یک طرفه مشترک را مطلع کنیم .

نظر شما