شناسهٔ خبر: 20519642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قاتل روي تخت بيمارستان محاكمه در دادگاه

روزنامه جوان

جلسه محاكمه قاتلي كه به دليل ابتلا به اختلالات شديد رواني در بيمارستان بستري است، روز گذشته در دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ما، سي و يكم تيرماه سال 95، مأموران كلانتري 190 مجيديه از قتل زن ميانسالي باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به زن 65 ساله‌اي به نام شهره بود كه با ضربات گوشتكوب و قيچي توسط پسرش به قتل رسيده بود.
 
پسر 45ساله مقتول به نام شهرام در حالي كه به شدت اشك مي‌ريخت، توضيح داد: سال‌ها پيش به خاطر اختلاف با همسرم از او جدا شدم و به خانه پدري‌ام رفتم و با پدر و مادرم زندگي مي‌كردم. آنها با هم اختلاف داشتند و هميشه با هم درگير بودند تا اينكه شبي شدت درگيري آنها بالا گرفت. هر كاري كردم، نتوانستم اوضاع را آرام كنم تا اينكه مادرم جلوي چشمانم پدرم را كشت. من و برادرم رضايت داديم و مادرم آزاد شد، اما اين ماجرا باعث افسردگي‌ام شد و چند بار در بيمارستان بستري شدم.
 
او در خصوص قتل گفت: 10‌سال از اين ماجرا گذشت تا اينكه به خاطر اختلافات مالي و ملكي با مادرم درگير بودم. روز حادثه ساعت 4 صبح با بوي گاز از خواب بيدار شدم. ديدم مادرم بيدار است، وقتي علت را پرسيدم او با تندي جواب داد و گفت اگر ناراحتي از خانه برو بيرون. عصباني شدم و فكر كردم مي‌خواهد مرا بكشد به همين دليل با گوشتكوب چند ضربه به سر او زدم و بعد با قيچي به بدن او حمله كردم.
 
بعد از اعترافات تكان‌دهنده پسر جوان به دستور قاضي پرونده به پزشكي قانوني فرستاده شد و اختلالات رواني او از سوي كميسيون پزشكي تأييد شد. به اين ترتيب شهرام به اتهام مباشرت در قتل روانه زندان شد، اما به خاطر شدت بيماري از زندان به بيمارستان رواني منتقل و بستري شد. بعد از آن بود كه متهم با رضايت تنها برادرش از مرگ نجات يافت و پرونده براي رسيدگي از جنبه عمومي جرم به شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. صبح روز گذشته پرونده روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي اصغرزاده قرار گرفت. از آنجائيكه متهم بستري بود و اجازه خروج نداشت، وكيل وي در دفاع از موكلش گفت: موكلم به افسردگي شديد مبتلا است و اين ماجرا شرايط او را حادتر كرده است. به همين خاطر از هيئت قضايي تقاضاي تخفيف در مجازاتش را مي‌خواهم.
در پايان هيئت قضايي وارد شور شد.

نظر شما