شناسهٔ خبر: 20519548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه:

تريبون نماز جمعه جايگاه تبليغاتي دولت نبود

روزنامه جوان

نماز جمعه فعاليت‌هاي دولت و وزرا را منعکس مي‌کرد، اما کسي نمي‌خواست کار تبليغاتي کند. وزيري از قبل وقت گرفته بود تا گزارش کار خود را ارائه کند.

صاحب‌خبر -
نماز جمعه فعاليت‌هاي دولت و وزرا را منعکس مي‌کرد، اما کسي نمي‌خواست کار تبليغاتي کند. وزيري از قبل وقت گرفته بود تا گزارش کار خود را ارائه کند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه صبح ديروز در نشست خبري خود با بيان اينکه نماز جمعه تريبون نظام و متعلق به حاکميت است، گفت: متولي اصلي نماز جمعه متعلق به امام معصوم است و ولي‌فقيه که زمام امور را به دست دارد در زمان غيبت، متولي نماز جمعه است. رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور با تأکيد بر اينکه صداوسيما يک رسانه مدرن است که از طريق امواج، مطالب را به مخاطبانش انتقال مي‌دهد، گفت: رسانه نماز جمعه، رسانه‌اي چهره به چهره است و بدون فاصله با مردم مطالب خود را منتقل مي‌کند. تقوي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه عده‌اي معتقدند تريبون نماز جمعه در ايام انتخابات تبديل به تريبون تبليغات دولت شده بود، تا چه حد اين موضوع را قبول داريد، اظهار داشت: در آستانه تبليغات انتخاباتي برخي وزرا آمدند، البته اين ايراد به بسياري از نهادها و سازمان‌ها از جمله صداوسيما وارد است.
وي افزود: نماز جمعه فعاليت‌هاي دولت و وزرا را منعکس مي‌کرد، اما کسي نمي‌خواست کار تبليغاتي کند. وزيري از قبل وقت گرفته بود تا گزارش کار خود را ارائه کند.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه تصريح کرد: به ما از آن طرف هم مي‌گفتند که عليه دولت صحبت مي‌کنيد،‌ همين نشان مي‌دهد تريبون‌هاي نماز جمعه تبليغاتي نبوده است. نظر آنها تبليغاتي نبوده، اما کارشان وجهه تبليغاتي داشته است. وي با بيان اينکه ما ضعف قانون داريم، خاطرنشان کرد: مثلاً ديديم رئيس‌جمهور در دوران تبليغات انتخابات وزيري را کنار خودش مي‌برد که اين نشان‌دهنده نقص در قانون انتخابات است.
تقوي ادامه داد: يک مورد نبود که در تريبون‌هاي نماز جمعه گفته شود به اين آقا رأي بدهيد، البته گاهي اوقات مردم خودشان تطبيق مي‌دادند و براي مثال امام جمعه مي‌گويد رئيس‌جمهور بايد ولايي و ضدامريکايي باشد. ما از کسي حمايت نکرديم که «اي مردم بياييد به کسي رأي بدهيد يا ندهيد.»

نظر شما