شناسهٔ خبر: 20518097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسلمانان در راه تحقق آزادی فلسطین گام بردارند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: مسلمانان با اتحاد و پشتیبانی از جریان مقاومت در راه تحقق آرمان آزادی فلسطین گام بردارند.

صاحب‌خبر -

مسلمان در راه تحقق آزادی فلسطین گام بردارندبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین اکبری رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی طی نشست خبری با عنوان «مسجد‌الاقصی اولویت اسلامی» که عصر امروز در خبرگزاری قدس برگزار شد، گفت: هر اتفاقی که در دنیا رخ می‌دهد باید بررسی شود که چه میزان در مسئله فلسطین سهم دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با استفاده از قوام نظام سلطه نشان داده که در دو دهه گذشته در مقابل مقاومت به شدت تضعیف شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: اساسا حمایت بین‌المللی برای اینکه در صحنه فلسطین، مردم به حقوق خودشان برسند از منظر مذاکره حمایتی و جدیتی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: بحث فلسطین هم از حیث سیاسی و هم از حیث مذهبی موضوع مهم و مورد توجهی است، به خصوص برای مسلمانان از این منظر که در مقاطعی رژیم صهیونیستی اقدام به توسعه‌طلبی و توسعه خشونت داشته و در جهان اسلام یک ضعف مضاعفی را به وجود آورد از این فرصت برای تحقق اهداف خود استفاده کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: موضوع داعش و بحث تکفیری یک فرصت برای رژیم صهیونیستی بود که جهان اسلام را به عنوان مجموعه‌ای که درون خود با مشکلاتی مواجه شده برای توسعه‌طلبی‌اش دنبال کند.

اکبری بیان کرد: مقاومت همانگونه که در مقابله با رژیم صهیونیستی توانست ایستادگی کند در مقابله با تکفیر هم توانست با نقش مشترک رژیم صهیونیستی، آمریکا و بعضی از کشورهای سرسپرده مقابله کرده و در این صحنه پیروز شود.

مقاومت تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است

وی افزود: پیروزی مقاومت در صحنه مقابله با تکفیری‌ها به نوعی یک تهدید برای رژیم صهیونیستی قلمداد می شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت: در بحث برخورد با نظام سلطه و استبداد مقاومت توانست نقش خود را ایفا کند، امروز مسلمان‌های دنیا حتی غیر مسلمانان هم به این حقیقت پی برده اند که مقاومت به طور جدی با اتکا به مردم و بدون توجه به قدرت ‌های کاذب بین‌المللی می‌تواند در هر صحنه‌ای پیروز شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) معتقد بودند مذاکره راه حل برای مساله فلسطین نیست و جهاد و مقاومت راه حل آزادی قدس و فلسطین است. رهبری هم بر همین اصل معتقدند. اکنون پیروزی های مقاومت اسلامی این موضوع را اثبات کرده است و اتحاد مردم و مقاومت اسلامی مسیر را از مذاکرات تغییر داد و دستاوردهای بزرگی هم به دست آورد.

اکبری تصریح کرد: اکنون رژیم صهیونیستی با چالش‌های درونی مانند فساد و مسائل اقتصادی و امنیتی روبه رو شده است و همه کسانی که به وعده های این رژیم دل بسته بودند و در حال تجدیدنظر هستند و مهاجرت معکوس یهودی‌ها از سرزمین اشغالی آغاز شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان با اتحاد و پشتیبانی از جریان مقاومت در راه تحقق آرمان آزادی فلسطین و قدس بعنوان قبله اول مسلمانان گام بردارند.

وی همچنین با انتقاد از رویکرد برخی از کشورهای عربی منطقه تاکید کرد: این کشورها بدون دلیل و منطق هویت سیاسی خود را در قبال معاملات اقتصادی و سیاسی با آمریکا باخته اند، مسجدالاقصی نقطه مقدس و مورد احترام و اعتقاد همه گروه ها و فرقه های اسلامی بوده و امت اسلامی همیشه بر این اعتقاد پایبند است و جریان مقاومت ثابت کرده که با یاری خدا و حمایت مردمی صحنه را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام /

نظر شما