شناسهٔ خبر: 20517418 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرار تروریست های تکفیری‌ از عرسال

نیروهای مقاومت اکنون با کاهش حملات ، به تروریست های تکفیری های داعش فرصت داده اند با گذاشتن اسلحه بر روی زمین خود را تسلیم کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت ، گروه تکفیری جبهه النصره پس از تحمل شکست سنگین از ارتش و حزب الله لبنان در حال فرار از منطقه عرسال است .
تروریست های جبهه النصره با استفاده از ادوات سبک و نیمه سنگین در حال فرار از منطقه عرسال به سمت شمال لبنان هستند و نیروهای مقاومت مواضع آنان را یکی پس از دیگری فتح می کنند .
به گفته برخی کارشناسان ، تروریست های جبهه النصره قصد دارند به داعش بپیوندند .
نیروهای مقاومت اکنون با کاهش حملات ، به تروریست های تکفیری های داعش فرصت داده اند با گذاشتن اسلحه بر روی زمین خود را تسلیم کنند.
برخی ناظران بر این باورند تروریست های فراری که به شدت روحیه شان را از دست داده اند به اردوگاه های آوراگان سوری در "وادی الحمید" و "الملاهی" نزدیک می شوند و این می تواند خطری برای ساکنان این اردوگاه ها باشد .
نظامیان لبنان از حضور گروه های خبری رسانه های مختلف برای پوشش فرار تروریست های تکفیری جلوگیری می کنند. و تنها گروه رسانه ای اعلام الحربی اجازه حضور در میدان عملیات را دارد .
در همین حال حزب الله لبنان روز دوشنبه با اعلام اینکه نبرد این جنبش با عناصر تروریستی جبهه النصره در مرز سوریه و لبنان تقریبا پایان یافته است از مابقی تروریست ها در این منطقه خواست تسلیم شوند. حزب الله در همین حال به عملیات خود برای بیرون راندن تروریست ها از آخرین پایگاه خودشان در مرز سوریه و لبنان ادامه می دهد.
باتوجه به اینکه جبهه النصره در این منطقه کوهستانی نزیک شهر عرسال لبنان تقریبا شکست خورده است ، پیش بینی می شود گام بعدی بر منطقه ای نزدیک آن متمرکز شود که تحت اشغال گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش است.
جنبش حزب الله لبنان در بیانیه ای که رسانه وابسته به این جنبش آن را منشتر کرده است اعلام کرد :« ما از همه تروریستها می خواهیم سلاح هایشان را زمین بگذارند و جانشان را نجات دهند.»
جنبش حزب الله لبنان در خلال جنگ شش ساله در سوریه ، در مقابله با افراطیون در این منطقه مرزی نقشی مهم ایفا کرده است. این عملیات حزب الله بخشی از حمایت مهم آن از دولت سوریه  در مبارزه با تروریستها به شمار می رود.
جنبش حزب الله لبنان در شکست افراطیون در منطقه قلمون در سال 2015 و شکست افراطیون در شهر القصیر سوریه در شمال عرسال در سال 2013 نقشی کلیدی داشت. 
عملیات جدید جنبش حزب الله لبنان که روز جمعه آغاز شد تاکنون بر مقابله با تروریست های جبهه النصره متمرکز بوده است.
یک منبع امنیتی گفت :« با تسلط بر وادی الخیل ، بزرگ ترین بخش از این عملیات پایان یافته است. اکنون درحال آماده سازی مقدمات جنگ با داعش هستیم.»
رسانه وابسته به حزب الله اعلام کرد مبارزان حزب الله صبح دوشنبه از چند جهت عملیاتی را برای تسلط بر دره وادی الخیل در عرسال آغاز کردند و موفق به پیشروی در این عملیات شدند.



نظر شما