شناسهٔ خبر: 20516788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار جیرفت:

رفع تصرف 1500 هکتاراز اراضی ملی جیرفت در دولت یازدهم

جیرفت - ایرنا - فرماندار جیرفت گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون یکهزار و 500 هکتار از اراضی ملی در این شهرستان رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد امینی روش روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان جیرفت افزود: این میزان رفع تصرف با همکاری دستگاه قضایی انجام شده و نشان از تعاملی سازنده بین دولت و دستگاه قضایی دارد.
وی بیان کرد: امنیت مطلوبی در جیرفت حکمفرماست و این امنیت محصول تلاش های شبانه روزی همه متولیان حوزه امنیت است و اجازه نخواهیم داد تا هنجارشکنان اموال ملی را غارت کنند.
وی در ادامه به اقدامات مهم دولت در بخش مدیریت آب اشاره کرد و گفت: با اقتدار دستگاه قضایی با چاه های غیرمجاز برخورد شده است و می طلبد در این زمینه همکاری بیشتری را داشته باشیم.
فرماندار جیرفت افزود: 10 هزار حلقه چاه غیرمجاز در جنوب استان کرمان وجود دارد که آینده این منطقه را تحت شعاع خود قرار داده است.
وی به ظرفیت های منطقه جنوب کرمان در بخش کشاورزی، معدن و گردشگری اشاره کرد و گفت: دولت با فراهم کردن زیرساخت ها دنبال شکوفایی این استعدادهاست.
وی تصریح کرد: وجود امنیت مطلوب در این منطقه زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کرده و این مهم سبب پیشرفت این منطقه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید 12 هزارمیلیارد تومان در این شهرستان سرمایه گذاری شده که این میزان اعتبار معادل 25 سال اعتبارات دولتی می باشد.
وی خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی باید در کنار طرح های اقتصادی برنامه ریزی شود تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.
امام جمعه جیرفت هم در ادامه این نشست گفت: وظیفه اصلی قوه قضائیه اجرای قسط و عدالت در جامعه است لذا در این زمینه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید زیادی داشته اند.
حجت الاسلام رضا کرمی پور افزود: اطلاع رسانی دستگاه قضایی، رسیدگی سریع به پروندها، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از خواسته های مردم است لذا دستگاه قضایی به این موارد توجه کند.
وی خاطرنشان کرد: اقتدار دستگاه قضایی سبب اعتماد مردم به نظام و دستگاه قضایی می شود.
دادستان سابق جیرفت همچنین در این نشست به بیان گزارشی ازعملکرد خود پرداخت و گفت: طی سه سال گذشته 70 تن کابل برق غیرمجاز، سه هزار امتیاز برق و سه هزارامتیاز آب غیرمجاز، 536 متر لوله غیرمجاز از رودخانه ها جمع آوری شده است.
مجید رستمی افزود: در این مدت 270 کیلومتر آزادسازی حریم راه های شهرستان جیرفت انجام شده است.
آیین تودیع و معارفه دادستان جیرفت با حضور رئیس کل دادگستری وفرماندهی انتظامی استان کرمان، نمایند مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت و جمعی از مسئولان محلی در سالن مداحی پور جیرفت برگزار شد و در این آیین از زحمات مجید رستمی تقدیر و حسین سلامی به سمت دادستان جیرفت معرفی شد.
حسین سلامی اهل کاشان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد کاشان می باشد. وی در سال 1391 پا به عرصه قضائی گذاشته و در سمت های مختلفی از جمله دادرس دادگاه عمومی نرماشیر و همچنین رئیس دادگاه عمومی شهرستان نرماشیر خدمت کرده است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
7450/6003

انتهای پیام /*

نظر شما