شناسهٔ خبر: 20516721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: هدف از میزبانی مسابقات ملی، توسعه گردشگری ورزشی در آستاراست

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: المپیاد ورزشی آستارا - آستارا و مسابقات بین المللی کاراته با هدف توسعه گردشگری و اقتصاد ورزش این شهرستان در مردادماه جاری برگزار می شود و تحقق این هدف در سطح کلان در دستور کار دولت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز دوشنبه در جلسه شورای ورزش آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: هدف اصلی ما فقط میزبانی مسابقات نیست بلکه باید به گردشگری ورزشی و انتقال فرهنگ بومی منطقه توجه کنیم.
وی افزود: اداره ورزش و جوانان علاوه بر استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف، باید از توان بخش خصوصی به منظور برگزاری رویدادهای بین المللی استفاده کند.
رنجکش خواستار توجه مسئولان ورزش آستارا به ورزش قهرمانی شد و بیان کرد: توجه به ورزش قهرمانی با محوریت کشف استعدادهای برتر ، باید در اولویت برنامه های ورزشی باشد.
وی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش های همگانی در آستارا اظهار کرد: توجه به ورزش همگانی باعث تقویت سلامت عمومی و نشاط اجتماعی می شود و مسئولان اداره ورزش و هیات ورزش های همگانی آستارا باید در هر هفته، یکبار اقدام به برگزاری پیاده روی همگانی کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این جلسه گفت: مسابقات بین المللی کیوکوشین کاراته سبک UFKبا شرکت تیم هایی از چهار کشور ایران، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان روز جمعه ششم مردادماه جاری در سالن ورزشی انقلاب آستارا برگزار خواهد شد.
وحید خاصی پور افزود: در این مسابقات حدود 67 ورزشکار خارجی و 251 ورزشکار از ایران حضور دارند و برای برگزاری با کیفیت این مسابقات، نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی هستیم.
وی از برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشی بین المللی با عنوان آستارا - آستارا در آستارای ایران خبر داد و بیان کرد: این رویداد در رشته های کاراته، تکواندو، بوکس، شطرنج، تنیس روی میز، کیک بوکس، هندبال، والیبال، فوتبال و کشتی از 24 تا 27 مردادماه جاری در سالن های ورزشی و طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان با شرکت تیم هایی از استان گیلان و استان لنکران جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آستارا در تابستان امسال میزبان دیدار فینال مسابقات هندبال ساحلی کشور است که زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی آن ساماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

نظر شما