شناسهٔ خبر: 20516701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

نمایندگان به دنبال سهم‌خواهی از کابینه نیستند

خبرآنلاین

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور برای معرفی هر کدام از وزرای پیشنهادی استدلال و دلیل دارد. هر وزیر پیشنهادی هم به لحاظ فردی و هم در جمع کابینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
حسینعلی امیری در پاسخ به این سئوال که سال 92 وقتی آقای روحانی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس نهم معرفی کرد مشخص بود برای کسب رأی اعتماد راه سختی را در پیش دارد چون قریب به اتفاق نمایندگان اصولگرا بودند با توجه به اینکه هیچ کدام از سه فراکسیون امید، ولایی و مستقلان اکثریت کرسی های مجلس دهم را در اختیار ندارند، شما چه تصویری را در ذهن دارید آیا راه پیش رو نسبت به سال 92 پر چالش خواهد بود یا هموار؟ گفت: از تعامل بین دولت و مجلس راضی هستیم، مجلس و دولت دغدغه های مشترک و درک متقابلی نسبت به موضوعات کشور دارند.

وی با بیان اینکه تا حالا همکاری دولت و مجلس موجب پیشرفت خیلی خوب امور شده است، ادامه داد: آقای رئیس جمهور درباره کابینه دوازدهم با هیأت رئیسه فراکسیون های مجلس ملاقات خواهد کرد. در آنجا یکی از مطالبی که می تواند مطرح باشد موضوع وزرای پیشنهادی است بنابراین مسیر کار ما در مجلس نسبت به سال 92 خیلی بهتر، راحت تر و روان تر خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در مسیر کار مثل همیشه ما شاهد تعامل خیلی خوب دولت و مجلس خواهیم بود، یادآور شد: قطعا آقای رئیس جمهور برای معرفی هر کدام از وزرای پیشنهادی استدلال و دلیل دارد. هر وزیر پیشنهادی هم به لحاظ فردی و هم در جمع کابینه مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ قطعا آنچه مدنظر آقای رئیس جمهور خواهد بود توانمندی های شخصی، روحیه کار جمعی و مسئولیت پذیری است.

وی در پاسخ به این سئوال که امیدوار هستید کل وزرای پیشنهادی از مجلس دهم رأی اعتماد بگیرند؟ بیان کرد: پیش بینی ام آن است که دولت و مجلس همکاری خیلی خوبی در موضوع رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم خواهند داشت که به یک نقطه عطفی از همکاری دولت و مجلس تبدیل می شود. در مجموع گرچه نمی توانم از الان آن روز را پیش بینی کنم اما خیلی امیدوار هستم و چشم انداز همکاری را خوب می بینم.

امیری در پاسخ به این سئوال که فراکسیون های سیاسی مجلس کمیته تعامل تشکیل دادند تا با رئیس جمهور در موضوع وزرای پیشنهادی گفتگو کنند، آیا این کار مصداق سهم خواهی است یا خیر؟ اظهار کرد: خیر نمی توان اسمش را سهم خواهی گذاشت. به هر حال مجلس می خواهد به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد بدهد، طبیعتا در ملاقات های جداگانه ای که بین رئیس جمهور و هیأت رئیسه فراکسیون های مجلس خواهد بود نقطه نظرات و مسائل مطرح می شود و به تفاهم مشترک می رسیم.

نظر شما