شناسهٔ خبر: 20516674 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد 87 درصدی آثار رسیده به جشنواره بین المللی امام رضا (ع)

مشهد - ایرنا- مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: تاکنون 929 هزار و 489 اثر در بخشهای مختلف به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) رسیده که در مقایسه با دوره پیش 87.3 درصد رشد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا اکبر شیخ روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون دهه کرامت در محل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: تعداد آثار رسیده به چهاردهمین جشنواره امام رضا (ع) 469 هزار و 333 اثر بود.
وی بیان کرد: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در31 استان کشور در حال برگزاری است که 332 برنامه برای آن در نظر گرفته شده و تعداد برنامه های این جشنواره در مقایسه با چهاردهمین دوره آن 80 درصد رشد دارد.
وی اظهار کرد: تعداد نهادها و سازمان های همکار در پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) 257 هزار و 325 نهاد و سازمان است که در مقایسه با 42 هزار و 509 نهاد همکار در دوره قبلی، 500 درصد رشد یافته است.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دهه کرامت پایان نمی گیرد بلکه بخشی از این برنامه ها در ماه های مهر و آبان امسال برگزار می شود.
شیخ اظهار کرد: با توجه به رشد حاصل شده در بخش های مختلف جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، مشخص است که ترویج فرهنگ رضوی در مسیر خوبی قرار گرفته که نقطه مطلوب از دیدگاه ما کاهش جرائم و بداخلاقی ها در جامعه با گسترش فرهنگ رضوی خواهد بود.
وی با اشاره به اقدامات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در سال جاری گفت: استقرار مرکز خبرگزاری فرهنگ رضوی در محل بنیاد، انتقال شورای علمی – پژوهشی بنیاد امام رضا از تهران به مشهد، راه اندازی موسسه امر ولایت برای انجام فعالیت های انتشاراتی بنیاد، راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی فرهنگ رضوی در مشهد از جمله این فعالیت ها است.
وی اظهار کرد: در دهه کرامت امسال شعبه های دیگری از خبرگزاری فرهنگ رضوی در مراکز استان های زنجان، گلستان و قم راه اندازی می شود.
وی مهمترین شاخص پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را مردمی بودن آن دانست و گفت: در این دوره از جشنواره از تمام ظرفیت های مردمی بهره گرفته شده و 91 هزار و 200 هیات مذهبی با معرفت افزایی در این جشنواره به همکاری پرداختند.
وی برگزاری مراسم شب شعر رضوی در حاشیه شهرها، گسترش جشنواره فرهنگ رضوی در مناطق مرزی و محروم، بهره گیری از اقلیت های مذهبی به ویژه اهل سنت برای ترویج فرهنگ رضوی را از دیگر ویژگی های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) دانست.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) توجه به هنر را جزو شاخص های اصلی پانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) ذکر و بیان کرد: در این جشنواره برای نخستین بار 10 هزار اثر در قالب عکس موبایلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
شیخ افزود: در کنار آن برگزاری جشنواره فیلم رضوی در یزد و جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد را می توان از دیگر مواردی برشمرد که ناشی از توجه به هنر در جشنواره امام رضا است.
وی با اشاره به آغاز پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از روز سه شنبه ، فردا، گفت: برنامه های ویژه بنیاد امام رضا (ع) در دهه کرامت در جشنواره مذکور شامل همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در 9 مرداد ماه با حضور 15 نفر از بانوان فرهیخته جهان اسلام، برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در 11 مرداد در دانشگاه فردوسی با حضور 80 خادم فرهنگ رضوی در سطح بین الملل و 100 خادم فرهنگ رضوی در داخل کشورو اختتامیه این جشنواره در شب میلاد امام رضا (ع) در سالن صبای مشهد خواهد بود.
وی گفت: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در دهه کرامت، علاوه بر داخل کشور در 77 کشور و 2 هزار و 400 نقطه از جهان در قالب جشن های مردمی برگزار می شود.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: علاوه بر برنامه های جشنواره امام رضا (ع) به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، همزمان با دهه کرامت در هشت کشور نشست و همایش های تخصصی ترویج فرهنگ رضوی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، دهه کرامت از اول ماه ذی القعده همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا 11 ذی القعده، همزمان با میلاد امام رضا (ع)، ادامه دارد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

نظر شما