شناسهٔ خبر: 20516599 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت خبر داد:

خرید تضمینی 60 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی/ خرید از واسطه ممنوع

نصر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت از خرید تضمینی 60 هزار تن گندم کشت پاییزه آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده خرید از واسطه، سلف خر و علاف ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، اسفندیار ابولحسن زاده با اشاره به اینکه 50 مرکز خرید در این استان فعال است، تاکید کرد: به منظور حذف واسطه ها خرید باید به صورت مستقیم از کشاورز انجام شود.
وی با بیان اینکه دارا بودن معرفی نامه مراکز خدمات جهاد کشاورزی برای مراکز خرید تضمینی گندم الزامی است، گفت: گندم تولید امسال باید خریداری شود.

ابوالحسن زاده خاطرنشان کرد: در زمان حاضر گندم تولید سال 94 از طریق بورس برای واحدهای صنعتی عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه انبارهای اتحادیه تعاونی روستایی به عنوان ظرفیت مناسبی برای حذف واسطه ها، کد فعالیت ندارند امکان استفاده از این انبارها به عنوان انبار فرعی را ضروری دانست.
ابوالحسن زاده با بیان اینکه روز گذشته به عنوان نخستین مرحله 699 میلیون و 800 هزار تومان وجه گندم خریداری شده از گندم کاران استان پرداخت شده است، اظهار کرد: میزان خرید تضمینی در سامانه جامع شرکت خدمات بازرگانی دولتی ثبت و در سامانه جهاد کشاورزی در نوبت پرداخت وجه قرار می گیرد.

وی با یاداوری اینکه سال گذشته 598 هزار تن گندم از کشاورزان استان اذربایجان شرقی خرید تضمینی شد، گفت: امسال با توجه به پیش بینی کاهش تولید در پی کاهش بارندگی 400 هزار تن خرید گندم تضمینی در این استان انتظار می رود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان آذربایجان شرقی را 850 هزار تن اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر 360 هزار تن گندم موجودی داریم.

به واسطه شرایط خشکسالی و سرمازدگی کشت پاییزه، پیش بینی تولید گندم استان از 846 به 506 هزار تن کاهش یافته است.

در کشت پاییزه سال زراعی 96-95 در حدود 80 هزار و 400 هکتار از اراضی آبی و 363 هکتار از اراضی دیم استان آذربایجان شرقی به کشت گندم اختصاص داشت.

انتهای پیام/

نظر شما