شناسهٔ خبر: 20516220 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته اخبار برگزیده میزان/ ۲ مرداد

مردم فقط به مراکز مجاز طب سنتی مراجعه کنند/کاهش وزن با صبحانه مفصل/گربه ای که 20 سال شهرداربود در گذشت/دستمزد مسی به دریافتی پدر نیمار نمی رسد

خبرگزاری میزان- پیرترین گاو دریایی جهان کشته شد، زایمان گوزن زرد ایرانی در باغ وحش اراک،پرواز سگ‌های جنگی در ۴۳۰۰ متری،مردم فریب مراکز طب سنتی با تبلیغات اغواکننده و گران را نخورند و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

پیرترین گاو دریایی جهان کشته شد

باشگاه خبرنگاران جوان: پیرترین گاو دریایی جهان که در فلوریدا زندگی می‌کرد، یک روز پس از برگزاری جشن تولد 69 سالگی‌اش در یک حادثه کشته شد. موزه‌ حیات وحش جنوب فلوریدا طی یک پیام ویدیویی در صفحه فیس‌بوکش اعلام کرد این گاو دریایی در یک حادثه‌ غم‌انگیز جان خود را از دست داد.

جزئیات بیشتری درباره‌ چگونگی مرگ این گاو دریایی منتشر نشده است و موزه‌ «بردنتون» اعلام کرد کارکنانش بسیار ناراحت هستند و این حادثه در حال بررسی است.

این گاو دریایی که «اسنوتی» نام دارد کاملاً سالم بود و تغذیه مناسبی داشت. این حیوان همچنین از ارتباط برقرار کردن با بازدیدکنندگان و ژست گرفتن برای عکاسان لذت می‌برد. اسنوتی در میامی متولد شد و هرگز در حیات وحش زندگی نکرد.

 

 زایمان گوزن زرد ایرانی در باغ وحش اراک

 ایسنا:  به گفته سعید محمودی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، وضعیت گوساله گوزن 2 روزه بسیار مطلوب است و مشکل خاصی تا این لحظه وجود ندارد .

وی افزود: براساس اعلام کارشناسان محیط زیست بچه گوزن متولد شده، وزنی معادل حدود چهار کیلوگرم دارد و تا 9 ماهگی از شیر مادر تغذیه می کند .

به گفته وی، در باغ وحش اراک 20 راس گوزن زرد ایرانی نگهداری می شود که تلاش شده بهترین شرایط زیستگاهی برای آنان فراهم شود و هم اکنون در این گله مادر بارداری وجود ندارد .

گوزن زرد ایرانی با نام علمی (Dama dama mesopotamica ) جزو کمیاب ترین گوزن های دنیاست که از شوکا بزرگتر و از مرال کوچکتر بوده و زیرگونه ای از گوزن زرد اروپایی است که در خطر انقراض قرار دارد و بر اساس آخرین اخبار اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، این گونه همچنان در رده معرض خطر است.

گوزن های زرد ایرانی در اوایل پاییز جفت گیری می کنند و پس از حدود هشت ماه بارداری یک یا به ندرت 2 گوساله به دنیا می آورند .

بیشترین گوزن های زرد ایرانی در محوطه های محصور وسیعی در دشت ناز ساری، پناهگاه حیات وحش سمسکنده در مازندران، جزیره اشک و کبودان دریاچه ارومیه، میانکتل دشت ارژن و منطقه حفاظت شده پریشان در استان فارس است. تغذیه آنها بیشتر از علف ها و شاخ و برگ گیاهان است و گاهی اوقات نیز از سرشاخه های درختان یا از پوست ساقه آنها استفاده می کنند.

پرواز سگ‌های جنگی در ۴۳۰۰ متری

تسنیم: نیرو‌های ارتش کلمبیا در یک مانور نظامی پریدن با سگ‌های ارتشی را تمرین کردند.

بر اساس این گزارش،مربی نیروی هوایی کلمبیا در حالی که یک سگ را حمل می‌کرد از ارتفاع 4300 متری زمین با چتر نجات پرید.

«سیارانا» که از نژاد مالینوز بلژیکی است از زمانی که چند روزه بود، آموزش داده شد تا با شرایط خطرناک کنار بیاید.

او در کنار تکنسین پرواز «کارلوس اندرس پینهروس رامیرز»(Carlos Andres Pineros Ramirez) از نیروی هوایی کلمبیا تمرین کرده است.

 

 

مردم فریب مراکز طب سنتی با تبلیغات اغواکننده و گران را نخورند

 تسنیم:ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت:در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره ارائه خدمات طب سنتی در کشور اظهار داشت: ترویج طب سنتی، آموزش و ارائه خدمات آن براساس قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت بر عهده وزارت بهداشت است، بنابراین مراکز و دوره‌های غیرقانونی طب سنتی به هیچ عنوان قانونی نیست و با آنها برخورد قضایی می‌شود.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و در بندهای 12-2 و 12-4 نظارت بر خدمات طب سنتی بر عهده وزارت بهداشت است و از طرفی نیز استانداردسازی و روزآمد کردن روش‌های طب سنتی و ایرانی را باید وزارت بهداشت انجام دهد، بنابراین مردم فقط به مراکز مجاز طب سنتی مراجعه کنند زیرا وزارت بهداشت نمی‌تواند خدمات مراکز غیرمجاز طب سنتی که بسیار هم گران هستند تضمین و پوشش دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین هیچ کدام از دوره‌ها و کلاس‌های طب سنتی غیرمجاز معتبر نیستند و افراد تحت تاثیر تبلیغات آنها قرار نگیرند و کسانی نیز که این دوره‌های غیرمجاز را فراگیرند به هیچ عنوان امتیازی به آنان تعلق نخواهد گرفت و در روند جدید از طریق نهاد قضایی به شدت با این مراکز برخورد خواهد شد تا سلامت مردم به خطر نیفتاد.

حریرچی درباره انتخابات نظام پزشکی نیز توضیح داد: در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با رشد 26 درصدی رأی‌دهندگان مواجه بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره اشکال در رای گیری الکترونیکی نیز عنوان کرد: قرار بر این بود با تمام هماهنگی‌ها رأی‌دهی این دوره در کنار کاغذی و حضوری به صورت الکترونیکی صورت پذیرد که در همان روز دچار اشکال شد که روند بررسی فنی این اشکالات در حال انجام است و پس از بررسی‌های نهایی نتایج این مشکل اعلام خواهد شد.

صبحانه مفصل بهترین راه برای کاهش وزن

فارس: جدیدترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، زمان‌بندی وعده‌های غذایی نقش مهّمی در کاهش و یا افزایش وزن دارد.

بر اساس همین مطالعات، افرادی که بیش از سه وعده در روز غذا می‌خورند و مفصل‌ترین وعده غذایی شان وعده شام است، در معرض ریسک داشتن شاخص توده بدنی قرار دارند که با افزایش ریسک بیماری‌های گوناگون نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی انواع سرطان مرتبط است.

محققان دانشگاه لیندا کالیفرنیا، با بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از 50 هزار نفر دریافتند، صبحانه کلیدی‌ترین وعده غذایی به منظور کاهش وزن است.

پژوهشگران باور دارند، اولین وعده غذایی کامل به ایجاد سوخت و ساز طبیعی بدن و تنظیم قند خون کمک می‌کند؛ لذا افرادی که از خوردن صبحانه صرف‌نظر می‌کنند، در معرض چاقی قرار دارند.

هانا کاهلئوا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «خوردن صبحانه مفصل و مقدار کمی ناهار، حذف وعده شام سنگین، پرهیز از خوردن میان وعده‌های اضافی و پر کالری، تبدیل صبحانه به مفصل‌ترین وعده غذایی روز و استفاده از سبزیجات در وعده شام مؤثرترین راه برای کنترل وزن و در نهایت کاهش وزن باشد».

به گفته محققان، عادت به صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدارت و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن در تمام طول عمر می‌شود.

 مرگ گربه‌ای که ۲۰ سال در آلاسکا شهردار بود!

العالم:رسانه‌های محلی آلاسکا از مرگ گربه‌ای خبر دادند که مدت ۲۰ سال شهردار منطقه‌ای در این ایالت بود.

این گربه که به عنوان شهردار افتخاری مسئولیت اداره منطقه‌ای در آلاسکا را برعهده داشت در سن ۲۰ سالگی تلف شد.

صاحب این گربه با اعلام این خبر گفت: "Stubbs" مدت ۲۰ سال و سه ماه عمر کرد و روز پنج شنبه هفته گذشته عمرش به پایان رسید.

این گربه از سال ۱۹۹۸ به عنوان شهردار "تالکیتنا" که جمعیتی حدودا ۹۰۰ نفری دارد، انتخاب شد و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه بود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، شهر "تالکیتنا" به غیر از این گربه شهردار دیگری نداشته و احتمالا پس از تلف شدن او گربه دیگری این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد!

 

دریافتی پدر نیمار بیش از حقوق مسی از بارسلونا است

العربیه: روزنامه‌های نزدیک به بارسلونا، به دلیل تلاش پدر نیمار برای انتقال پسرش به پاری سن ژرمن فرانسه، به شدت از وی انتقاد کرده‌اند.

این روزنامه‌ها، پدر نیمار را متهم کردند که در قبال انتقال پسرش به تیم فرانسوی، ۱۰۰ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. این پول، علاوه بر مبلغ ۲۲۲ میلیون فسخ قرار داد و حقوق ماهانه‌ی نیمار خواهد بود.

پدر نیمار که نام وی «نیمار سانتوس» است، در جریان انتقال پسرش به بارسلونا، در سال ۲۰۱۳، نزدیک به ۴۰ میلیون یورو دریافت کرده بود. وی در تمدید قرار داد نیمار در سال گذشته، ۵۰ میلیون یورو دریافت کرد.

روزنامه‌ی اسپانیایی «سپورت» روز گذشته، گزارش داد که مسئولان بارسلونا، تصمیم گرفتند در این موضوع بویژه پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال نیمار، سکوت اختیار کنند و تصمیم به ترک باشگاه یا ماندن را به این بازیکن جوان واگذار کنند.

بر اساس این گزارش، مسی و سوارز دیگر بازیکنان بارسا، ماموریت یافته‌اند که نیمار را به باقی ماندن در بارسلونا قانع کنند، اما گفته می‌شود که پدر این بازیکن برزیلی تاثیر بیشتری بر نیمار دارد. این روزنامه اسپانیایی گفته که سوارز در هواپیمایی که بارسلونا را به آمریکا منتقل می‌کرد، با نیمار صحبت کرده، اما این بازیکن مصمم به رفتن است و باشگاه پاری سن ژرمن هفته آینده مبلغ فسخ قرار داد ۲۲۲ میلیون یورویی را به فدراسیون اسپانیا پرداخت خواهد کرد تا نیمار به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم فرانسوی شود.

 

 
انتهای پیام/
 
  خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما