شناسهٔ خبر: 20516049 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر جذب و ساماندهی فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

مداحان و روحانیان در ۴ گروه به حج اعزام می‌شوند

R1410/P1439/S4,37/CT11

مدیر جذب و ساماندهی فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از اعزام مداحان و روحانیان به در ایام حج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌‌الاسلام و المسلمین «علی پروانه» در دهمین نشست گفت‌وگوی آئینی بنیاد دعبل خزاعی، با اشاره به وجه تمایز 2 ارگان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری گفت: سازمان حج وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما بعثه مقام معظم رهبری متولّی امور فرهنگی و محتوایی مناسک حج و عمره است.

مدیر جذب و ساماندهی فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به 19 دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور گفت: همکاران ما در این مراکز موظف هستند برای هر کاروان عتبات یک مداح و یا یک روحانی معرفی کنند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین پروانه درباره نزدیک بودن ایام حج و اعزام روحانی و مداح به این سفر زیارتی نیز یادآور شد: امسال در 4 گروه 85، 115، 135 و 160 نفره به حج اعزام خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از روحانیان و مداحان علاقه‌مند برای اعزام با کاروان حج و عتبات آزمون گرفته می‌شود، گفت: ابتدا از افراد یک آزمون کتبی گرفته‌ و سپس با توجه به سطح و پایه هر فرد بر اساس آموزش‌های انجام شده، به کاروانیان معرفی می‌شود و در طول سفر نیز عملکرد آنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین پروانه درباره شرایط حضور مداحان و روحانیان یادآور شد: برای مداحان؛ حداقل 27 سال سن، داشتن مدارک دیپلم و برای روحانیان؛ حداقل سن 30 سال و پایه تحصیلی 7 حوزه و متأهل بودن است. انتخاب روحانی و مداح برای کاروان‌ها به انتخاب خود مدیران کاروان‌هاست.

مدیر جذب و ساماندهی فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره اجرای دعای کمیل در مراسم حج گفت: به دلیل ممنون بودن قرائت دعای کمیل در فضای باز، سالن‌های بزرگی در هتلها برای این کار درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما