شناسهٔ خبر: 20515578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون دادگستری استان اردبیل:

بیشترین پرونده‌های کیفری در اردبیل مربوط به خشونت است

R41374/P1357/S6,49/CT11

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بیشترین پرونده‌های کیفری در استان اردبیل مربوط به جرایم مربوط به رفتارهای خشن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خدادادی بعد از ظهر امروز در جلسه پیشگیری و مقابله با جرائم کیفری در اردبیل اظهار داشت: بیشترین پرونده‌های کیفری در استان اردبیل مربوط به جرایم مربوط به رفتارهای خشن است که هم‌اکنون این موضوع یک تهدید جدی برای ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که اجرای برنامه‌های پیشگیرانه باید به طور جدی مورد توجه واقع شود، افزود: پرونده‌های قضایی رفتارهای پرخاشگرانه نه تنها در استان اردبیل بلکه در تمام استان‌های کشور یک سوم پرونده‌ها را به طور مستقیم و غیرمستقیم به خود اختصاص داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: این جرائم آسیب‌های اجتماعی قابل توجهی را به دنبال دارد که نیاز به اتخاذ تصمیمات اساسی و ارائه راهکارهای لازم است که امیدواریم در این زمینه مسئولان مربوطه همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

خدادادی بیان کرد: باید در نظر داشته باشیم که بسیاری از قتل‌ها به همین خاطر ضرب و جرح‌های ساده اتفاق می‌افتد و این روش در جامعه شکل پیدا کرده که این موضوع یک مشکل و معضل اساسی در جامعه محسوب می‌شود و نیازمند ارائه آموزش‌های تربیتی و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری سایر نهادها و  ارگان‌های دولتی طی چند سال اخیر روند کاهش جرائم در استان مطلوب شده و شاهد کاهش 10 درصدی جرائم خشن و کیفری در استان هستیم که به همین دلیل نیاز است همکاری‌ها و هماهنگی‌ها بهتر و بیشتر شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی اگر از مدارس آغاز شود به طور حتم نتایج بسیار موفقی را به دنبال خواهد داشت که امیدواریم این مسئله مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما