شناسهٔ خبر: 20515151 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس از شرایط جوی کشور گزارش می‌دهد

افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در اغلب شهرها/ وزش باد و گرد‌‌وخاک در استان‌های مختلف

در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید‌ و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود در این مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد در عراق، باد و گردوخاک در خوزستان، ایلام و بوشهر رخ می‌دهد و این شرایط در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، اصفهان و استان مرکزی نیز حاکم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی و گذر امواج تراز میانی جو، کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و در این 2 روز رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در گیلان، برخی نقاط مازندران، اردبیل، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و غربی و روز چهارشنبه بارش پراکنده در شرق گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

‌از روز چهارشنبه چهارم مردادماه تا دوشنبه هفته آینده دمای هوا در سطح کشور غیر از نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان بین 3 تا 5 درجه افزایش خواهد یافت، با توجه به بالا بودن مصرف آب و برق در این روزها و افزایش آن در روزهای آینده، توصیه می‌شود برای پیشگیری از پیامدهای احتمالی آن، در تامین و مصرف بهینه آنها تمهیدات لازم به کار گرفته شود.           

در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید‌ و در برخی ساعات گردوخاک است، در این مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب عراق در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی و شمال اصفهان باد، گردوخاک دور از انتظار نیست، در همین مدت شرق دریای عمان مواج است و خلیج فارس نیز چهارشنبه هفته جاری مواج است.

آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 26 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میان بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 29 تیرماه امسال 211.7 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 233 میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 90.8 درصد بارش  سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و سوم متعلق به منطقه ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان به میزان 32.1 میلی‌متر است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما