شناسهٔ خبر: 20514625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مهاباد در یادواره شهدای روحانی:

روحانیون در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام هستند

مهاباد- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه روحانیون و علما در خط مقدم مبارزه با جهل، الحاد و دشمنان اسلام هستند، گفت: نوک پیکان حملات دشمنان اسلام به سمت روحانیون و علمای دین است.

صاحب‌خبر -

ایرج شجاعی روز دوشنبه در یادواره 28 شهید روحانی اهل سنت آذربایجان غربی، اظهار کرد: علما با توصیه، سفارش و امر به معروف و نهی از منکر جامعه را هدایت می کنند بر این اساس است که حملات دشمنان متوجه آنها است.
وی افزود: حمله اصلی دشمنان به خاطر تبلیغ و اعتقاد به پیامبر (ص) و دین اسلام به علما و روحانیون شیعه و سنی است و هر کسی که علاقمند به حضرت محمد(ص) باشند به دست دشمنان اسلام به شهادت می رسند.
شجاعی گفت: دشمنان اسلام به هر کسی که به پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) اعتقاد و علاقه داشته باشد مورد حمله قرار می دهد.
وی همچنین افزود: شهدای روحانی هم با الهام از پیامبر اکرم(ص) و قرآن مانند ستارگانی در آسمان اسلام درخشیده اند و جامعه را از انحراف مصون داشته و دین اسلام و دین محمد(ص) را حفاظت کرده اند.
شجاعی تاکید کرد: شهدای روحانی با روشنگری خود مقابل دشمنان و ضد انقلاب ایستادند تا به شهادت رسیدند اما به همگان این پیام را دادند که با حذف فیزیکی و شهادت آنان اعتقادات اسلامی با فداکاری آنان همچنان در جهان زنده خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به شهادت شهدای حرم در عراق و سوریه، گفت: این شهدای دلیر با شهادت خود اسلام را در مقابل کفر زنده نگه داشتند.
فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد نیز در این یادواره گفت: ضد انقلاب با ترور و به شهادت رساندن روحانیان اهل سنت نتوانست مانع فعالیت های انقلابی و اسلامی آنها شود.
سردار دلاور رنجبرزاده اظهار کرد: این روحانیون و علما راه خود را انتخاب کرده بودند و به آن اعتقاد راسخ داشتند لذا ضد انقلاب و تروریست ها اعتقادات آنان را برنتافتند.
وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب فکر می کردند که با شهادت آنها راه و آرمان های آنها نیز به فراموشی سپرده می شود، اما فرزندان آنان و جوانان انقلابی راه آنان را تداوم بخشیدند.
سردار رنجبرزاده گفت: روحانیون اهل سنت تنها از خدا می ترسیدند و تهدید دشمنان بر آنها تاثیری نداشت بر این اساس ماموستا ها و علمای اهل سنت را مقابل خانه هایشان به رگبار بستند و به شهادت رساندند اما آنان از راهشان برنگشتند و روشنگری کردند.
وی گفت: روحانیان و علمای شهید اهل سنت خطاب به دشمنان انقلاب می گفتند، چطور مقابل نظامی که بر پایه قرآن می باشد اسلحه می کشید و بدین ترتیب ضد انقلاب جوابشان را با گلوله می داد.
وی همچنین با اشاره به وضع فلسطین اشغالی، اظهار کرد: مردم مظلوم فلسطین در فشار سختی مقابل ظلم های صهیونیزم مقاومت می کنند و در واقع 'شمر' زمان صهیونیزم و تکفیری ها هستند.
وی افزود: اکنون نیز تکفیری ها و سلفی ها در عراق و سوریه دست پرورده صهیونیزم و استکبار جهانی هستند و شهدای حرم برای حفظ اسلام سینه خود را سپر کرده اند.
وی تاکید کرد: اکنون الگوی ما شهدای گرانقدر هستند و در واقع ما هر چه قدر این شهدا را الگوی خود قرار دهیم در دنیا و آخرت عزتمندتر خواهیم بود.
وی یادآور شد: عزت و پیشرفت انقلاب اسلامی مدیون شهدای جان برکف و ولایت فقیه است و اقتدار کشور مرهون این 2 نعمت است.
سردار رنجبرزاده گفت: بر این اساس باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا همچنان عزت و اقتدار کشور حفظ شود.
ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه موقت شهرستان مهاباد نیز در این یادواره گفت:
شهدای روحانی شمع راه جامعه هستند و ایثارگرانه برای حفظ آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی در مقابل دشمنان قسم خورده ایستادند.
در این یادواره همچنین از 28 خانواده روحانی شهید اهل سنت آذربایجان غربی تقدیر شد.
یادواره 28 شهید روحانی اهل سنت آذربایجان غربی روز دوشنبه با حضور ماموستاها، علما، روحانیون، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم در تالار طلائیه سپاه مهاباد برگزار شد.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

نظر شما