شناسهٔ خبر: 20514599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولید موتور ملی سه سیلندر پرقدرت با استاندارد آلایندگی یورو ۶ در شهرک صنعتی کاسپین

نمایندگی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: رونمایی از خانواده موتور ملی سه سیلندر (پرقدرت، کم‌مصرف، یورو 6) به‌عنوان طرح کلان ملی فناوری و نوآوری با حضور مدیران ارشد کشور انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، «حمیدرضا خانپور» در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: شرکت فنی و مهندسی دانش‌بنیان تیوان مجری اجرای واحد صنعتی تولید خانواده موتور ملی سه سیلندر است که با واگذاری 8 هکتار اراضی صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین و کلنگ زنی آن توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌اکنون در مرحله ساخت‌وساز است.

وی با اشاره سرمایه‌گذاری مشترک سایپا و سیتروئن درزمینهٔ‌ تولید موتور جدید خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه در کمتر از ۲ سال آینده در شهرک صنعتی کاسپین، این موتور ملی به تولید انبوه می‌رسد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان سرمایه‌گذاری این طرح عظیم و ملی صنعتی را سه هزار و 200 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از 300 نفر در این کارخانه فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، خانواده موتور ملی سه سیلندر شامل 4 موتور با توان‌های مختلف است که برای ساخت آن قرارداد انتقال فناوری با برترین شرکت دنیا درزمینهٔ طراحی و توسعه قوای محرکه بسته‌شده است.

به گزارش ایسنا، رونمایی از خانواده موتور ملی سه سیلندر با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران خودروساز کشور و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در شرکت سایپادیزل انجام شد.

انتهای پیام

نظر شما