شناسهٔ خبر: 20514016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همایش استانی بزرگداشت امامزادگان در خراسان شمالی برگزارمی‌شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در ۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری  از برگزاری ۶ مراسم تجلیل امامزادگان در ۶ امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی هم‌زمان با دهه کرامت خبر داد.

حجت‌الاسلام صفری افزود: پنج مورد از این همایش‌ها  به‌صورت شهرستانی و یک همایش نیز در 8 مرداد به‌صورت ویژه و استانی در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در دیگر مناطق خراسان شمالی نیز مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان بجنورد و امامزاده ابراهیم کلاته سهراب، اسفراین در امامزاده اسحاق(ع) رویین، فاروج در محل روستای آق باغ و امامزاده عبدالله(ع)، در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در محل امامزاده سید محمد(ع) و در شهرستان گرمه نیز در محل حرم مطهر امامزاده زین‌العابدین(ع) شهر سنخواست برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه در این همایش‌ها از هیئت‌امنای برجسته و فعال درزمینه های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل می‌شود، افزود: به همین منظور در همایش ویژه شهرستان شیروان از هیئت‌امنای برگزیده و فعال و خیرین بقعه ساز و غیره تجلیل می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان برپایی نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های جانبی همایش استانی بزرگداشت امامزادگان استان برشمرد.

حجت‌الاسلام صفری تبیین و گسترش فضایل اهل‌بیت(ع)، تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را ازجمله اهداف برگزاری همایش‌های تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان برشمرد.

 

نظر شما