شناسهٔ خبر: 20513503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طالبان مسئولیت انفجار امروز کابل را بر عهده گرفت

گروه مسلح طالبان، مسوولیت حمله انتحاری امروز در شهر کابل که منجر به شهید شدن ۲۴ نفر و زخمی شدن ۴۲ نفر غیرنظامی دیگر شد را به عهده گرفت.

صاحب‌خبر -

گروه طالبان مسوولیت انفجار امروز کابل را به‌عهده گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری آوا گفت که هدف حمله آنان موتر کارمندان ریاست ۴۰ و ۹۰ امنیت ملی بود.

او با بیان ‌اینکه از دو ماه به‌اینسو کارمندان این دو ریاست تحت تعقیب اعضای این گروه بود، افزود که حوالی ساعت ۷ صبح امروز یکی از فداییان آنان، با موتر کرولای بمب‌گذاری شده همراهش در ناحیه سوم شهر کابل دو واسطه نقلیه نوع کاستر کارمندان این دو ریاست را هدف قرار داد.

او از عامل انتحاری به‌نام "مجاهد احمد" یاد کرد و گفت که وی بعد از دو ماه تلاش موفقانه هدف را نابود ساخت.

براساس ادعای وی؛ در این حمله حدود ۳۷ تن از کارمندان استخباراتی کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

مجاهد هم‌چنین ادعا کرد که اکثر کارمندان ریاست ۴۰ و ۹۰ امنیت ملی، کمونیستان خادی سابق می‌باشند که در قساوت و وحشی گری بی‌نظیراند و حین تحقیقات از مردم مظلوم از انواع شکنجه کار می‌گیرند.

او خاطر نشان کرد که مجاهدین این گروه با انجام این عملیات انتقام هزاران باشنده مظلوم این سرزمین را گرفته‌اند.

سخنگوی گروه طالبان، این حمله را ادامه "عملیات منصوری" این گروه خواند و تاکید کرد که هدف این گروه تنها همین وسایط بوده و افراد دیگر نظیر محمد محقق در هدف امروز صبح آنان جا نداشته‌است.

در همین حال پولیس کابل، با رد اظهارات سخنگوی طالبان می‌گوید که درنتیجه این رویداد ۲۴ فرد ملکی شهید و ۴۲ فرد ملکی دیگر زخمی شدند.

پولیس کابل هم‌چنان گزارش می‌دهد که در این رویداد سه عراده موتر افراد ملکی و ۱۵ دوکان نیز تخریب و یا قسمآ خساره مند گردیده‌اند.

وزارت داخله تاکید کرده که هدف قرار دادن افراد ملکی و شهروندان عادی کشور که سرگرم کار و بار روزانه و پیدا کردن لقمه نانی برای خانواده های خود می باشند، نشان می دهد که تروریستان، در دشمنی با مردم افغانستان هیچ فرصتی را فروگذار نکرده و هیچ اصول و اخلاقی را نمی شناسند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

نظر شما