شناسهٔ خبر: 20513431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استقبال ازمیر از همکاری تجاری با زنجان/صادرات ۷۰ درصدی استان به ترکیه

خبرگزاری شبستان: معاون استاندار ازمیر به پتانسل ها و ظرفیت های این استان اشاره کرد و گفت: ازمیر خواستار همکاری تجاری با استان زنجان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اوغور کولسوز، معاون استاندار ازمیر امروز(2 مرداد) در نشست با رئیس اتاق بازرگانی زنجان اظهار کرد: زنجان استانی زیبا با پتانسیل های بالاست و اشتراکات دینی و مذهبی بسیاری با ازمیر دارد.

 

به گفته وی، ازمیر به اندازه استانبول وسیع نیست، ولی می تواند در حوزه تاسیس شهرک های صنعتی و تجاری، زنجان را یاری کند.

 

کولسوز خواستار برقراری پروازهای سیستمی در طول هفته بین زنجان و ازمیر و یا تهران ازمیر شد و گفت: این اقدام می تواند به توسعه همکاری های تجاری دو استان کمک کند.

 

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان هم در سخنانی حضور هیات تجاری ازمیر در استان را به فال نیک گرفت و گفت: بسترسازی و گسترش همکاری های اقتصادی بین زنجان و ازمیر از اهداف این سفر است.

 

فرامرز نیک سرشت با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی بین زنجان و ترکیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: سابقه فرهنگی نزدیک بین زنجان و ترکیه باعث عمیق تر شدن مباحث اقتصادی می شود.

 

به گفته وی، ازمیر یک استان صنعتی با توانمندی های بسیار است و استان زنجان هم از نظر مباحث صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و آی تی از پتانسیل های بالایی برخوردار است.

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان هم در ادامه میزان صادرات استان زنجان 654 میلیون دلار به اقصی نقاط کشور اعلام کرد و گفت: از این میزان صادرات 70 درصد به کشور ترکیه بوده است.

 

مهدی رنگرونا خواستار تسهیل روابط تجار ایرانی و ترک شد و گفت: تاحدودی مشکلات سیستم بانکی مرتفع شده است ولی مشکلاتی برای صادرات به این کشور داریم.

 

یگانه نائب رئیس شورای مشترک ایران و ترکیه هم در سخنانی خواستار ایجاد رابطه خواهرخواندگی بین ایران و ازمیر شد و گفت: امیدواریم زمینه برای افتتاح دفتر شرکت بیان استان های زنجان و ازمیر فراهم شود.

نظر شما