شناسهٔ خبر: 20513297 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به علت کوددهی بیش از اندازه؛

ویتنام سالانه ۱ میلیارد دلار کود را هدر می‌دهد

آژانس خبری ویتنام به نقل از متخصصان محلی اعلام کرد که ویتنام سالیانه حداقل ۲۳ تریلیون دونگ ویتنامی (معادل ۱ میلیارد دلار) را به علت کود دهی بیش از اندازه، هدر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین هوا، له‌نهوکیو، نایب رئیس موسسه تحقیقاتی خاک و کود تحت دانشگاه علوم کشاورزی ویتنام، می‌گوید: گیاهان و محصولات کشاورزی در ویتنام به طور متوسط ۳۰ الی ۴۰ درصد کودی که به آنها داده می‌شود را دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد که سالیانه حدود ۱۱ میلیون تن کود غیر ارگانیک در این کشور استفاده می‌شود.

با استفاده از روش‌های مرسوم کود دهی برنج، کشاورزان معمولا نیمی از مقادیر کود خود را هدر می‌دهند. درصورتی که اگر از دستگاه‌های با فناوری بالا برای کود دهی استفاده شود هدر رفتن کود، ۲۰ درصد کاهش می یابد.

مای‌ون‌کوین، نایب رئیس سابق موسسه علوم کشاورزی جنوب ویتنام می‌گوید که با استفاده از نوعی کود که دارای روکشی پلیمری است، برای مصرف ۵ تا ۹ ماه گیاه می‌توان تنها یک بار کود دهی انجام داد که این کار به کاهش تعداد دفعات مورد نیاز کود دهی کمک می‌کند.

طبق اعلام اداره آمار کشور، در ۶ماهه اول امسال ویتنام ۲.۴ میلیون تن کود به ارزش ۶۴۲ میلیون دلار وارد کرده است که نسبت به ۲ سال گذشته به ترتیب ۲۶.۷ درصد و ۲۰.۲ درصد رشد داشته است.

نظر شما