شناسهٔ خبر: 20513223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) خبر داد:

برگزاری ۳۳۲ برنامه در پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

مشهد- مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با اجرای ۳۳۲ برنامه در ۳۱ استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر شیخ ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ۳۱ استان برگزار می‌شود و امسال ۳۳۲ برنامه در سطح کشور تدارک دیده شده است.

وی افزود: این جشنواره نسبت به سال گذشته از لحاظ اجرای برنامه ۸۰/۹ درصد رشد داشته است، همچنین آثاری که تا امروز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده ۹۲۹ هزار و ۴۸۹ اثر است که نسبت به سال گذشته ۸۷/۳ افزایش یافته است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: برنامه های دهه کرامت فردا در قم با حضور تولیت‌های آستان قدس رضوی و علاقه‌مندان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد نهادها و سازمان‌هایی که با جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همکاری دارند، ۲۵۷ هزار و ۳۲۵ سازمان است.

شیخ با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ رضوی جزو اعتقادات تمامی مردم قرار گرفته است و در مسیر خوبی پیش می‌رود گفت:  باید با همین روند پیش رویم تا در نهایت به یک نقطه مطلوب که افت و کاهش جرایم است، دست یابیم.

وی بیان کرد: امسال استقرار خبرگزاری فرهنگ  رضوی و انتقال آن از تهران به مشهد را انجام داده‌ایم و راه‌اندازی موسسه احیای امر ولایت را داشته‌ایم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) افزود: از آن‌جایی‌که معتقدیم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) محصولات زیادی برای عرضه دارد، به راه‌اندازی محصولات رضوی پرداختیم.

وی ادامه داد: دفاتر فرهنگ رضوی در استان‌های زنجان، گلستان و قم در حال افتتاح است، شورای علمی پژوهشی را از تهران به مشهد آوردیم  و سعی کرده‌ایم تمامی برنامه ریزی‌ها در مشهد صورت گیرد.

شیخ تاکید کرد: مهمترین شاخصه این جشنواره نسبت به سال‌های قبل، مردمی کردن جشنواره است و در همین راستا ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیئت مرکزی با رویکرد معرفت زایی روی کار آمدند.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی در سایه ترویج فرهنگ رضوی بهتر عملیاتی می‌شود گفت: همه جامعه باید زیر پرچم امام رضا (ع) باشند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: همایش ملی بانوان با حضور ۱۵ نفر از بانوان فرهیخته جهان اسلام و سخنرانی آیت الله علم الهدی برگزار می‌شود علاوه بر این مجمع خادمان فرهنگ رضوی نیز ۱۱ مرداد در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجمع خادمان با حضور خادمان داخلی و خارجی با سخنرانی علی اکبر ولایتی در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

شیخ با اشاره به اختتامیه جشنواره گفت: ۱۲ مرداد ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن صبا صداسیما اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) برگزار و از چهار خادم داخلی و خارجی تقدیر می‌شود.

وی در خصوص بودجه بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: در سال ۹۵ و امسال بودجه بنیاد ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون به صورت سالانه در نظر گرفته شده که همین بودجه هم تخصیص پیدا نمی‌کند.

نظر شما