شناسهٔ خبر: 20513170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لاریجانی: غصب سرزمین فلسطین و قدس، درد مشترک همه امت اسلامی است

- همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی ، غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف را درد مشترک همه امت اسلامی دانست و گفت: جهان اسلام با حساسیت و نگرانی زائد الوصفی تحولات فلسطین را دنبال می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بخشی از بیانیه علی لاریجانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی آمده است: حوادث تاسف بار روزهای اخیر در مسجد الاقصی و اقدامات خشونت بار صهیونیست ها که منجر به شهادت چهار شهروند فلسطینی و زخمی شدن بیش از 400 نفر از صاحبان اصلی سرزمین فلسطین شد، قلب هر انسان آزاده ای را می فشرد.

وی افزود: این وقایع دردناک که در راستای یهودی سازی کامل قدس شریف و تسلط رژیم صهیونیستی بر قدس شرقی است، بار دیگر خوی غیر انسانی این رژیم اشغالگر را برای جهانیان نمایان ساخت.

رئیس مجلس در این بیانیه خاطرنشان کرد: واکنش گسترده و قابل انتظار ملت های مسلمان و ابراز انزجار و تنفر از اقدامات بی شرمانه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود نماز گزاران به مسجد الاقصی، بار دیگر نشان داد که غصب سرزمین فلسطین و قدس شریف درد مشترک همه امت اسلامی است.

لاریجانی تصریح کرد: جهان اسلام باوجود مناقشات سیاسی و درگیری با تروریسم تکفیری، تجاوز به مسجد و معراجگاه نبی اکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را خط قرمز خود دانسته و با حساسیت و نگرانی زائد الوصفی تحولات فلسطین را دنبال می کند.

وی در این بیانیه اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن ارج نهادن بر تلاش مشروع ملت فلسطین برای رهایی سرزمین خود از اشغال بر مسئولیت مشترک همه پارلمان ها به ویژه پارلمان کشورهای اسلامی و همچنین نهاد ها و سازمان های بین المللی به منظور جلوگیری از اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس تاکید می کند.

لاریجانی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی همسو با ملت های مسلمان و آزادگان جهان، هتک حرمت مسجد الاقصی وکشتار ساکنان مسلمان قدس را محکوم کرده و بر حمایت همه جانبه خود از مردم غیور فلسطین در مبارزات رهایی بخش خود تاکید می کند و خواستار برخورد جدی نهاد ها و سازمان های بین المللی با این اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی است.

وی با استناد به بیانیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، از دبیرخانه این کنفرانس خواست که تمامی ظرفیت های پارلمانی، دولتی و مردمی حامیان فلسطین را در جهت توقف قدامات ضد بشری صهیونیستی از جمله جلوگیری از هتک حرمت مسجدالاقصی و توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین به کار بندد.

به گزارش ایرنا، این روزها سرزمین های اشغالی باز فضای ملتهب و ناآرامی را تجربه می کند. جمعه خشم در 21 ژوئیه یا 30 تیرماه، به روز خونینی برای فلسطینی ها بدل شد. شهادت سه تن از فلسطینی ها در این روز، از تشدید عینی تنش ها در سرزمین های اشغالی حکایت دارد.

راهپیمایی جمعه گذشته هزاران نفر از اهالی شهرهای مختلف فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی در حمایت از مسجدالاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اهالی قدس، در نتیجه یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی به تظاهرات کنندگان فلسطینی به شهادت دستکم سه فلسطینی و 193 نفر زخمی انجامید.

 

نظر شما