شناسهٔ خبر: 20513143 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از کشف مشروبات الکلی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلی

تازه‌ترین اخبار حوادث دوم مرداد ۹۶ ایران را در صفحه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری صداوسیما دنبال کنید.

صاحب‌خبر -
- مشروبات الکلی
کشف مشروبات الکلی در عروسک  
 5 فوتی و 99 مسموم با مصرف مشروب دست‌ساز

- قتل
قاتل نجات‌یافته دوباره آدم کشت

- مواد مخدر
دستگیری 612 خرده‌فروش مواد مخدر

- سرقت
انهدام باند سارقان دوچرخه در قم

- جعل
کشف بیش از هزار برگ اوراق جعلی

  - جسد
کشف 8 جسد در تریلی


- مشروبات الکلی

 کشف مشروبات الکلی در عروسک 

ماموران گمرک ایران در جدیدترین عملیات مبارزه با قاچاق کالا موفق به کشف انواع مشروبات الکلی از داخل عروسک شدند. این مشروبات الکلی به شکل بسیار ماهرانه ای در داخل عروسک جاسازی شده بود که با هوشیاری ماموران حوزه مسافری گمرک مشهد، شب گذشته  از کشف مشروبات الکی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلیکشف و ضبط شد. 
این مسافران که از باتومی گرجستان وارد فرودگاه مشهد شده بودند در گیت های مسافری با هوشیاری ماموران گمرک متوقف و ماموران گمرک به کالاهای همراه این مسافران مشکوک و در بازرسی های بیشتر با تعدادی عروسک مواجه شدند.
در بررسی های بیشتر مشخص شد در لابه لای این عروسک ها انواع بطری های مشروبات الکلی جاسازی شده است.
تعداد مسافرانی که قصد داشتند با این شگرد مشروبات الکلی به کشور قاچاق کنند سه نفر بودند و در مجموع 36 بطری انواع مشروبات الکلی در سایزهای مختلف از این مسافران کشف و ضبط شد که تمامی این مشروبات الکلی در داخل انواع عروسک جاسازی شده بود و مسافران ورودی از باتومی گرجستان قصد داشتند این تعداد مشروبات الکلی را با این شگرد وارد کشور کنند.
فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست را کسب کرده است.
مرکز اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) عملکرد گمرکات در بخش مبارزه با قاچاق سایر کالاها را نیز ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران رتبه دوم را کسب کرده است.
این ارزیابی ها شامل آخرین روشهای قاچاق و مسیرهای ترانزیت مواد مخدر و پیش سازها، سوخت، گونه های درحال انقراض، جرائم زیست محیطی، کشفیات مواد نوظهور (NPS)، دارو، کالاهای تقلبی و سایرموارد مرتبط می شود.رئیس قوه قضائیه گفت: ما خط قرمزهای توهمی را قبول نداریم و قانون و شرع خط قرمز ماست.

  5 فوتی و 99 مسموم با مصرف مشروب دست‌ساز

از کشف مشروبات الکی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلیمصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در سیرجان 5 کشته و 99 مسموم برجای گذاشت.
 سرپرست اورژانس کشور گفت: مسمومان در دو بیمارستان شهید‌غرضی و امام رضا (ع) سیرجان بستری و تعداد زیادی از آنها دیالیز شدند.
به گفته دکتر پیرحسین کولیوند، شواهد نشان می‌دهد این مشروبات دست‌ساز بوده و همه افرادی که آن را مصرف کرده‌اند در حاشیه شهر پراکنده بودند.



- قتل

قاتل نجات‌یافته دوباره آدم کشت

مردی که با پرداخت دیه از کابوس اعدام نجات پیدا کرده بود، سه سال پس از آزادی مرتکب قتل دوم شد. او برای رسیدگی به قتل دوم مقابل قضات جنایی قرار گرفت. از کشف مشروبات الکلی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلی
 12شهریور 95، درگیری چند مرد جوان در میدان حسن‌زاده شهرری به قتل یکی از آنها منجر شد.
عامل قتل پیش از این یک‌بار به جرم قتل عمد به زندان افتاده، اما موفق شده بود با پرداخت دیه از قصاص نجات یابد.
او پس از دستگیری به قتل در شهرری اعتراف کرد و به زندان افتاد تا این‌که صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی محاکمه شد. در ابتدای جلسه، مادر مقتول درخواست قصاص کرد.
سپس متهم 28 ساله گفت: «از مدت‌ها قبل، چند نفر از بچه‌های محل سر یک گوشی با هم اختلاف پیدا کرده بودند. روز حادثه می‌خواستم آنها را آشتی بدهم برای همین در میدان حسن‌زاده با هم قرار گذاشتیم. ساعت 2 نیمه شب، به آنجا رسیدیم و همه چیز با خوبی و خوشی تمام شد، اما ناگهان مقتول سر رسید. او از موتورش پیاده شد و به سمتم آمد. فکر کرد درگیری درست کرده‌ام برای همین به من فحش داد و یقه‌ام را گرفت و با باتوم فنری به سمتم حمله‌ور شد. همیشه یک چاقو با خودم داشتم که برای مصرف حشیش از آن استفاده می‌کردم. با همان ضربه‌ای به شکم مقتول زدم. او یقه‌ام را رها کرد و سوار موتورش شد، اما 20 متر پایین‌تر روی زمین افتاد. بچه‌ها او را به بیمارستان بردند، اما فوت شد.»
این اظهارات در حالی است که براساس تحقیقات پلیس، مقتول ابتدا برای احوالپرسی به محل رفته بود، اما در ادامه وارد درگیری شد. متهم درباره قتل اول نیز گفت: «سال 86 در یک درگیری با چاقو مرتکب قتل شدم. حکم قصاصم صادر شده بود، اما پس از شش سال اولیای دم با دریافت دیه رضایت دادند.» او در آخرین دفاع خود به پای اولیای دم افتاد و تقاضای بخشش کرد. قضات برای صدور رای وارد شور شدند.

 - مواد مخدر

دستگیری 612 خرده‌فروش مواد مخدر

در راستای اجرای طرح امنیت محله محور از روز گذشته تا صبح امروز 612 نفر از خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهر تهران شناسایی و  از کشف مشروبات الکی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلیدستگیر شدند. 
 طرح امنیت محله‌ محور در راستای دستورات فرمانده نیروی انتظامی و برای جلوگیری از تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت انجام شده است.
شناسایی پاتوق موادفروشان و کشف مخفیگاه متهمان سابقه‌دار از جمله اهداف اجرای این طرح بود که از روز گذشته تا صبح امروز به اجرا در آمد و در خلال آن612 متهم شناسایی و دستگیر شدند.
براساس این گزارش، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند مقدار130 کیلوگرم انواع مواد مخدر و چندین سلاح گرم از متهمان کشف و ضبط کنند.
طرح امنیت محله محور با جدیت در همه محله‌های پایتخت ادامه دارد

- سرقت

انهدام باند سارقان دوچرخه در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از انهدام باند سارقان نوجوان به سرکردگی یک زندانی و اعتراف متهمان به 20 فقره سرقت دوچرخه در قم خبر داد. از کشف مشروبات الکلی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلی
 سرهنگ هادی دیده ور گفت: در پی افزایش سرقت دوچرخه در قم موضوع در دستور کار مأموران کلانتری15 فرماندهی انتظامی شهرستان قم قرار گرفت.
به گفته وی در ادامه مأموران با بررسی جغرافیای جرم و گشت زنی نامحسوس در محل‌های مورد نظر، سه نوجوان را حین سرقت یک دستگاه دوچرخه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: این افراد در اظهارات خود اعلام کردند برای فردی کار می‌کنند که هر دوچرخه مسروقه را20 هزار تومان خریداری می‌کند.
سرهنگ دیده ور گفت: در ادامه پس از بررسی سوابق خریدار دوچرخه‌های مسروقه مشخص شد وی یک زندانی و به تازگی با قید سند آزاد شده که بلافاصله دستگیری متهم در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: متهم که حتی از پسر13 ساله اش نیز برای سرقت دوچرخه استفاده می‌کرد، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.
سرهنگ دیده ور گفت: متهمان سرانجام به20 فقره سرقت دوچرخه در قم اعتراف و نهایتاً جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

جزئیات انهدام باند سارقان خودرو در یافت‌ آباد تهران
 
رئیس کلانتری 151 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 5 نفر از سارقان سابقه‌دار خودرو خبر داد.
 سرهنگ فرهاد حیدری با تشریح عملیات دستگیری اعضای باند سرقت گفت: در پی افزایش سرقت  از کشف مشروبات الکی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلیخودرو در محدوده غرب تهران که موجبات نارضایتی ساکنان را به وجود آورده بود طرح امنیت محله محور و برخورد با سارقان به اجرا درآمد.
وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد یکی از سارقان سابقه دار خودرو که «علی» نام دارد و به تازگی از زندان آزاد شده و بلافاصله با همدستی دوستان سابقه‌دارش باندی را تشکیل داده و اقدام به سرقت‌های سریالی خودرو می‌کند.
سرهنگ حیدری با اعلام اینکه فعالیت‌های اعضای سرشناس باند از سوی کاراگاهان پلیس رصد می‌شد، افزود: به دنبال این موضوع مأموران با به‌کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی ردپای سارقان را دریکی از بوستان‌های خیابان وثوقی شناسائی و در یک عملیات ضربتی 5 نفر از سارقان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
رئیس کلانتری 151 فاتب گفت: به دنبال دستگیری متهمان تعدادی از شکات به کلانتری مراجعه و سارقان را شناسایی و متهمان نیز در بازجوئی‌های انجام شده به جرائم خود اعتراف کردند که پرونده مقدماتی تشکیل و پس از اخذ دستور قضایی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. تحقیقات از متهمان دستگیر شده و همچنین شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

- جعل
جاعل حرفه‌ای دستگیر شد / کشف بیش از هزار برگ اوراق جعلی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با تلاش حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اصفهان یک جاعل کاملا حرفه‌ای دستگیر شد.  
از کشف مشروبات الکی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلیاحمد خسروی وفا گفت: با تلاش حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اصفهان یک جاعل کاملا حرفه‌ای دستگیر شد.
وی افزود: نامبرده بیش از هزار برگ اوراق جعلی که مربوط به نهادهای مختلف از جمله دستگاه قضایی، سازمان ثبت احوال، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، آموزش و پرورش و وزارت و صنعت معدن بود را مورد استفاده قرار می‌داد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: همچنین از نامبرده یک عدد لپ تاپ حاوی بانک اطلاعاتی جعلی به همراه تصاویر انواع کارت‌ها و مهرهای جعلی کشف گردید.  


- جسد
کشف 8 جسد در تریلی

پلیس تگزاس می‌گوید اجساد هشت تن را پشت یک تریلی پیدا کرده است.
 این تریلی در پارکینگ یک فروشگاه زنجیره‌ای در شهر «سن آنتونیو» پارک کرده بود. از کشف مشروبات الکلی در عروسک تا کشف 8 جسد در تریلی
به گفته پلیس، 20 نفر دیگر که در این تریلی بودند به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال بعضی از آنها به دلیل گرمازدگی و کم آبی بدن وخیم است. پلیس اعلام نکرده که تریلی از کجا به سن آنتونیو آمده بود اما گفته که راننده تریلی در بازداشت است.
همچنین پلیس آمریکا تحقیقات درباره احتمال قاچاق انسان را آغاز کرده و و اداره مهاجرت آمریکا سعی دارد وضعیت اقامت قربانیان را مشخص کند.
ویلیام مک‌مانوس، رییس پلیس سن‌آنتونیو گفت: پلیس با تلفن یکی از کارمندان فروشگاه "وال‌مارت" از موضوع مطلع شده است. یکی از سرنشینان تریلی از این کارمند درخواست آب کرده بود.
تصاویر دوربین فروشگاه نشان می‌دهند بعضی از سرنشینان تریلی سوار خودروهای گذری شده و احتمالا برخی نیز پیاده به جنگل اطراف گریخته‌اند.
چارلز هود، رییس آتش نشانی منطقه می‌گوید: آتش‌نشان‌ها بعد از نیمه 
شب به محل حادثه رسیدند و هشت جسد را پشت تریلی پیدا کردند، بدون نشانه‌ای از وجود آب یا دستگاه تهویه در پشت تریلی.
او گفت دمای بدن برخی از آنها که زنده مانده‌اند بیش از اندازه زیاد شده و ضربان قلبشان به 130در دقیقه رسیده بوده است. به جز 20 نفری که حالشان وخیم است، هشت نفر هم که در شرایط بهتری بودند در بیمارستان بستری‌اند.رئیس آتش‌نشانی تایید کرد دو نفر از درگذشتگان کودک بوده‌اند.
وی افزود: در هوای گرم و خشک سن آنتونیو این که تمام 38نفری که در پشت تریلی محبوس شده بودند جان خود را از دست نداده‌اند، خوش‌شانسی بوده است.

نظر شما